Första advent

Min första advent har varit hur bra som helst, som vi alla vet så blev det julmys fika med Nina och sen bestämde Adrian att alla vi skulle ha en sk "date" på Peppes och vi sa självklart ja. Runt sju tiden skulle vi ses och eftersom vi är som vi är så blev det självklart stress när vi insåg att kockan var kvart över sex och jag skulle ännu duscha, alla skulle fixa sig och därefter gå ner till Peppes, men vi hann, snabba som vi är.
När vi kom dit så var redan Adrian och Martin där så jag Emelie och Nina slog oss ner hos dom och betällde underbart god pizza, och dricka. vi pratade och skrattade oss igenom kvällen men vid halv tio tiden begav sig Emelie till scandic där hennes family bor för att umgås med dom och sova där. Så vi andra satt kvar och beställde in mer dricka och fortsatte prata och skratta oss igenom kvällen. Men eftersom resturangen stängde vid elva fick vi inte vara kvar länge så då betalade vi notan och tänkte gå in på ett uteställe men eftersom jag och Nina är för unga för ställen med 23 årsgräns var det inte så lyckat på första stället så vi gick några meter och satt oss vid uteserveringen på ett 23 årsställe.
Adrian gick in och när han väl kommer ut har han med sig öl till alla och vi kunde fortsätta vår trevliga kväll, men tillslut gick vi in och då fick vi ännu mera dricka av Martin denna gång, och vi fortsatte våra "djupa" koversationer där inne med massa musik i bakgrunden. Detta var den bästa söndagen på länge!

Vi hade mycket trevligt och jag ångrar inte en sekund att vi gick ut. Men när klockan slog ett bestämde sig jag och Nina för att gå hem och sova eftersom vi ska upp i morgonbitti och jobba.

Det är knappt tre veckor kvar innan vi åker hem och jag har ångest, JAG VILL INTE!! Visst vill jag hem och fira jul och umgås med familjen men jag vill hit igen, jag saknar allt folk innan jag ens har åkt. Usch, jag får ont i magen av att tänka på vår hemfärd, det kommer dröja så länge innan vi kommer träffa alla underbara människor vi lärt känna!

Jag älskar att vara FRI, det är så skönt att kunna göra vad man vill, det finns inga måsten. Jag kan resa vart jag vill, flytta vart jag vill, träffa vem jag vill, och bara göra allt jag vill. är det inte underbart? Tack för att jag inte är på Gotland nu, inget ont om det men helt seriöst, hur kul är det att träffa samma människor jämt..

   
 
 
/L

Kommentarer
Postat av: N

yes vad jag gillar mysdagar med er mina tjejer! tröttnar aldrig på dem även om det inte direkt snålas med såna ;)

2008-12-02 @ 00:55:19
URL: http://emelienina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0