Min vistelse på ön. DEL 1

Min vistelse på ön

20/12-08
Vi satt på båten mot ön, nu var det inte elva veckor, fem veckor, tre dagar, i morgon utan tio minuter innan vi anlände till ön för att få krama om våra familjer.
Vi var upprymda allihopa för så som vi längtan till den här dagen, att äntligen få komma hem, fira jul och bara umgås med familj och vänner gjorde en varm inuti.
När vi stod på rulltrappan påväg av båten började vi disskutera om vems familj som skull vara där först. Jag sa utan att tveka att min skulle vara där först för min mor är väldigt bra på att vara först på plats vad det än gäller.
När vi kommer av är hela hamnterminalen full av människor, människor som väntade på att deras släktingar/pojkvän/flickvän eller vänner skulle komma hem under jul.
Vi fick även syn på Emelies familj och Ninas men min ja den var då inte där. Vi gick för att hämta våra resväskor och när vi väl fått tag i våra väskor får jag syn på min familj. Det var lycka, jag blev helt ifrån mig och sprang fram till dem och kramade om alla! Så som jag saknat dem, det är helt galet.
När vi sagt hej då till Emelie med fam och Nina med fam så begav vi oss mot bilen. Men jag var fortfarande i något av ett chocktillstånd av lycka så jag grät floder i bilen, det är svårt att beskrvia den känslan, hur jag kände. Men jag mådde bra, jag var ju med dom, det kunde inte vara bättre!
När vi kom hem till källunge så hade vi en sen fika med smörgåsar och thé, och så satt vi och pratade om en massa. Sen fick jag se min lillebrors rum som de tapetserat om, och köpt nya grejer till, det var jätte fint! De hade även en ny tvbänk, för mamma och pappa hade köpt en stor platt-tv som skulle sitta på väggen, massor av nya lampor hade de också köpt till gården.  Det kändes konstigt att det hade ändrat på en del sen jag var hemma sist.
När jag kom in i mitt rum hade de gjort det så fint, bäddat rent i sängen, städat, satt upp julstjärna, jag blev så glad! Malin låg inne hos mig i mitt rum och kollade på alla Norge bilder som jag hade på datorn, sen berättade hon en del som hade hänt när jag var borta.
Jag mår bra av hennes sällskap, jag förstår inte hur vi kan ha varit ifrån varandra så länge.. Självklart mår jag bra av de andra i min familj också, men en syster som ett och ett halvt år yngre som vet allt om en är extra speciell.


21/12-08
På söndagen skulle jag, Emelie, Nina julshoppa och träffa Louise. Jag, Em, Ni gick på stan själva en stund, och det var så himla roligt att träffa folk från ön!  Man blev så glad när man såg folk men inte ens kände så bra så man ville nästan rusa fram och krama varenda en.  Louise träffade vi på H&M, och jag grät, vi grät båda två. Jag blev så lycklig av att träffa henne, min Louise.
Julklappar blev det också, till mamma blev det ett par yogabyxor, pappa skulle få ett par foppaskor som han önskat sig, haha och en parfym. Till min lillebror blev det en lee tshirt och björn borg kalsonger,   till min syster blev det en klänning och en silverring med dimantliknande saker som jag graverat in en text i. Till mig själv blev det en ny halsduk och ett halsband.
Efter att vi var färdiga med julklapparna gick vi tjejer till ringduvan för att fika, självklart tog jag en latte och till en god smörgås.
Hela den dagen var så mysig! Jag var med mina tjejer och alla julklappar var färdiga och ja jag var på min favorit Ö.
Efter shopping så åkte jag hem till Malin i stan för hon Amanda och Adam skulle tydligen hyra film och äta middag så jag hade täknt joina dem lite. Men mina planer ändrades när Amanda berättade att hon och Adam skulle bjuda Malin på joda som en julklapp så jag körde dit dem, och medans de åt hälsade jag på Jonte, men det blev en snabb visit innan jag skulle köra hem Malin och dom igen,  och hemma hos dom så såg vi heartbreak hotel.

22/12-08
Det var måndag och jag var inne i stan igen men inte för att handla julklappar utan för att prata med ringup om hur jag skulle göra med mitt abonnemang. För just nu har jag ju norskt kontantkort som jag för övrigt är ovan med, sen så har jag nästan aldrig mottagning på mobilen så jag funderade på att lämna in den på lagning också men jag skulle ju snart åka tillbaka till norge igen, men de sa att de kunde skicka mobilen till norge så det kändes bra, men under tiden så blir det ju en dålig mobil, men jaja.
På kvällen så åt jag middag med Jonte, Andreas och Linus på joda, det var mycket trevligt. Man kan inte annat än att le i deras sällskap. De pratar om allt och jag lyssnar, och berättar själv mina saker. Det känns som en självklarhet att berätta allt för dem, sånt gillar jag. Men jag var tyvärr tvungen att åka efter maten pga att jag och min syter skulle hem och hjälpa vår mor med städningen.


23/12-08
Tisdagen, dan före dopparedan bestod av lathet från min sida medans min kära mor stod i med städningen för fullt.
På eftermiddagen var jag och hämtade min syster från hennes jobb, och där vid hamnen var det fullt av folk, bilar, hundar, ja allt. Jag kunde inte köra någonstans, jag var fast och satt i bilkö inne på hamnterminalen och i minst tjugo minuter stod jag stilla med bilen och svor åt alla, utan anledning har jag kommit på nu i efterhand, för vad hade jag bråttom till? Alla andra lär ju ha varit lika irriterade som jag så jag hade inte behövt vara så sur i bilkön, men glad blev jag när min syster hoppade in i bilen iaf.
Efter det åkte vi till pastavagnen för Markus jobbade och jag hade inte junnit träffa honom än . Jag var osminkad, oduschad och allmänt skabbig men han blev glad över att se mig, och jag honom. Det kändes så härligt att få prata med honom och krama om honom! Jag kände att jag verkligen saknat honom. När jag sagt hej då till honom åkte jag och Malion hem till lägenheten i Visby för att hämta lite grejer Malion skulle ha med sig hem till landet.
När vi kom hem till landet så rensade jag min garderob och klockan fem kom min Lousie hem till mig och vi badade i vårt bubbelbadkar, och pratade om allt vi missat om varandra de senaste månaderna, jösses månaderna? De är galet vad mycket som hinner hända på tre månader.
Jag är så glad att jag har henne, även om vi inte alltid kommer att finnas på samma ö, så är hon en underbar vän och vi berättar allt för varandra.
Lousie stannade även på vår julmiddag vi alltid har den 23e dec, risgrynsgröt, hembakat bröd och massa tända ljus.
När Lousie åkt hem fortsatte jag med min garderob men när den var färdig var det dags för familjen Ohlsson att klä granen, och gissa om den blev fin? Men självklart!
Koronn(stavning?) spelade vi också, jag sög verkligen första matchen mot min lillebror Andreas men i min andra match taggade jag itll rejält och jag låg rätt lika med pappa i slutet men han vann ändå, men vad gör det? Jag var med min familj, jag skrattade, jag mådde bra helt enkelt.
Kvällsfika blev det också, Malion hade gjort stora pepparkakshjärtan med glasyr med allas namn på, så vi fick var sitt och åt mammas lussebullar och saffransskorpor och pratade om saker vi gjorde när vi var små och en massa annat, men mest skrattade vi nog.
På kvällen sov min syster hos mig för jag ville inte sova själv, och vi har trots allt en del att prata om jämt, härligt nog...

Fortsättning kommer inom kort.

Ps MITT SVENSKA NUMMER FUNGERAR IGEN GOTT FOLK Ds


Nu förstår ni att jag njuter av att vara på Gotland igen, älskade underbara Gotland.


Massa kärlek/L

Kommentarer
Postat av: Malion

och imorn åker du hem!...:(

2009-01-01 @ 17:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0