En måndagskväll/natt

Kvällen började med middag med mina kära, efter den satt vi oss framför våra datorer och nördade oss som vanligt. Jag blev då uttråkad och var sugen på att göra något skoj eftersom jag var ledig dagen därpå.
Adrian och Martin tog examen igår så de skulle ut och fira och frågade om jag ville följa med och självklart ville jag det. Så vi bestämmer först för att ses hos Adrian men planen ändras och vi ska sedan ses vid bottega vid rådhuset. När vi bestämmt det får jag två sms där det stod "Du trenger ikke pynte deg" haha folk är tydligen vana vid att jag tar tid på mig.  Efter det smset så får jag ännu ett "Neida, men ikke ballkjole heller..!"
När jag väl började gå ner (efter att ha struntat i ballkjole och pyntat meg) så jag hittade såklart inte, så de kom och mötte upp mig.
Väl på bottega var deras en vän och han beställde in dricka på dricka. Jag hängde med i deras och våra konversationer väldigt bra och vi hade faktiskt väldigt trevligt! När bottega stängde begav vi oss till ulapaulula (stavning?) och fortsatte var kväll. Men klockan blev mycket och jag begav mig sedan hemåt, satt mig och kände att alkoholen gjort sin verkan. Mobilen ringer mitt uppe i allt och jag kastar mig ut i hallen vilket gör att jag slog mig och missar samtalet, väcker hela lägenheten och gick sedan ner på stan igen. Why undrar ni, men jag varken orkar eller vill berätta.

Jag blev väckt i morse vid 7 där jag ligger i soffan och inte i min säng(?) sen vid halv tio kom Nina upp och gick till jobbet. Efter det blev jag bjuden på resturang men jag ville inte bli bjuden så jag betalade min del.
På resturangen satt jag och var sjukt sliten och efter många om och men lyckades jag bli övertalad till att ta en cider till maten för det skulle ju göra mig lugn, och inte så sliten och inte må illa. Men ikke. Drick inte dagen efter en fylla, ett tips bara. Jag satt och beställde in massa vatten efter cidern.
Efter maten och efter att vi sagt hejdå begav mitt trötta jag mig hemåt. Väl hemma la jag mig i soffan chattade lite och som ni ser har jag en ny header som min släkting Linnea gjort, och jag är glad för det.
Mina ögon och min kropp orkade inte så jag gick och la mig inne på rummet och vaknade nu för en timme sedan. Bra gjort L, nu kommer du inte somna ikväll. 
När jag vaknade var jag helt säker på att det var en ny dag och att jag skulle jobba och jag kände verkligen i hela kroppen att det inte skulle gå. Så glad är jag att det är kväll. Men jösses vad man drömmer när man går och lägger sig och sover på dagen. Jag lovar att jag minst drömt 10 sjuka drömmar, uh.

I morgon börjar jag 15.00 tror jag och det ska bli skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0