Tisdag

Idag har vi alla tre varit lediga från jobbet så det har varit en ritkigt mysdag, Vi satt och pratade hur länge som helst hela förmiddagen och sen på eftermiddagen kom vi på att vi inte hunnit med någon frukost än så det blev gröt, och mackor innan vi bagav oss ner mot akerbrygge och tro det eller ej men till jobbet, till ica, för att handla alla våra ingredienser för att baka lussebullar.
Efter att vi handlat allt begav vi oss till Linda som också jobbar vi akerbrygge men inne i köpcentrumet på ett fik, så det blev smoothie. När den var uppdrucken kom vi på att vi glömt handla neskaffe eftersom vi inte har någon kaffebryggare så får det duga, så vi gick tillbaka till ica och inhandlade även det sen gick vi hem och satte igång med bakandet.

Nu har vi våra lussebullsdegar på jäsning så nu slappar vi för fullt. Ikväll ska vi även äta tacos till kvällsmat.

I morgon är det Emelie Tenhos sista dag på jobbet och det känns verkligen grymt tråkigt men vi ska iaf ha "avskeds"-fest för henne i morgonkväll och det passar ju perfekt eftersom jag även är ledig på torsdag. Det enda tråkiga är att jag slutar 22.00 usch, så det blir ingen förfest för mig, men huvudsaken är att man får umgås lite med vår göteborgare innan hon åker på torsdagsmorgonen.

Nu har Nina somnat här bredvid mig i soffan till vår julmusik och jag tänker också lägga mig och vila nu. Sen ska vi sätta igång med bakandet, gissa vilka som kommer vara degklumpar efter det...

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0