20 november

Idag är jag ledig och har precis ätit en mycket god mys frukost med Nina samtidigt som det var julmusik som hördes ur högtalarna och samtidigt som våra röda ljus var tända. Jag gillar verkligen sådanna frukostar.
Idag är det exakt en månad kvar tills vi sätter oss på tåget mot Sverige, exakt en månad kvar tills vi nästan är hemma på riktigt igen, hemma på ön, hemma hos familjen.
Nu ska Nina bege sig till jobbet och jag ska ta en dusch för att sedan bege mig ner mot Karl Johan för att köpa en tröja som jag kan ha om jag skulle frysa på lördag som jag kan ha över klänningen.
På tal om lördag så jobbar jag till 18.00 och ska därefter bege mig hem till Frida för att duscha och göra iordning mig på en halvtimme och hinna dela på en flaska rött med henne innan hon och jag beger oss till Kalle och Johan för att förfesta lite. Mina soulmates jobbar till 20.00 så de ska fixa sig på jobbet som de övriga som jobbar där för att sedan ta taxin som går 20.30 ifrån jobbet till julebordet.

Jag har fortfarande lite ångest för jag villl åka tillbaka hit efte20 novemberr nyår samtidigt som jag inte vill. Jag är velig helt enkelt, eller nej Sarah sa att jag bara är full av idéer och det stämmer. Det är för många idéer och tankar som snurrar i mitt huvud.

Det jag har börjat tänka på mer och mer är vad jag vill göra i sommar, vad man ska arbeta med på ön eller ska man jobba utomlands då med? Emelie Tenho har planer på att åka tillbaka hit i sommar och frågade om inte jag kunde dela lägenhet med henne, men på sommaren SKA man vara på Gotland så är det bara.
Höst, höst, höst, vad ska jag göra då? Utbilda mig? I så fall till vad? Jag har ju ingen aning om vad jag vill bli, men om jag ska utbilda mig så blir det iaf i Uppsala hos min bästa Linnea. Men om jag inte ska utbilda mig ska jag tillbaka hit då igen? Eller ska jag satsa på ett annat land?
Usch det är lite jobbigt när man inte har skolan på ett sätt längre för det finns så mycket man måste planera, i skolan är allt planerat, man pluggar i skolan och när man kommer hem, tränar, äter och så fortsätter det vecka efter vecka, år efter år. Visst jobb är ju bra i sig för man tjänar pengar och när man kommer hem är det inget man behöver känna sig stressad till, med andra ord miljoner prov/läxor/inlämningar.

Men jag är lycklig, jag har ett jobb nu, jag har en underbar jul att se fram emot, en resa att se fram emot, och en förhoppningsvis solig sommar.




Jag saknar er

Kommentarer
Postat av: Malin

jag saknar dig!

2008-11-20 @ 19:14:18
Postat av: N

jag saknar dig!



Sitter här med baby, mor & far & tittar på

S.O.S Gute! Mår nästan lite dåligt när jag

ser det. FÖR jag vill bara åka neer!! saknar

ön, saknar dig! FAN linda, i sommar ska vi

rocka lika jävla hårt som alla ändra somrar!

UNDERBARA ÄLSKADE GOTLAND!



(& underbara underbara du)

2008-11-20 @ 20:37:35
URL: http://neoh.blogg.se/
Postat av: nina

mysfrukost by n & l is the shit :)

2008-11-21 @ 11:05:48
URL: http://emelienina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0