Många trötta ansikten på jobbet

Idag på jobbet har det varit lite sådär pinsamt och många var slitna efter helgen. Alla snackar om helgens julbord och vilka rykten det går, men jag får väl erkänna att en del stämmer. Men en del rykten man hör tror man bara inte är sant.
I morse fasade jag för att gå till jobbbet, det kändes verkligen pinsamt! Jag brukar inte vara den som skäms, och egentligen har jag ju inte så mycket att skämmas för heller förutom när Johan och Sebasitan retades och sa "HAHA Linda du var ju full innan julbordet ens börjat och kom vinglandes dit, haha"  ja sånt är ju skit kul att höra när man kommer till jobbet, eller? Haha. Som tur var så blev jag ju lite nyktrare efter maten på julbordet och kunde därför skratta år alla andra som blev fulla och gjorde bort sig.

Idag på min rast så satt jag mig för att läsa dagblandet i spiserummet och där var rubriken "Så slipper du skandalerna på julebordet" haha kanske någon dag för sent?
Efter min rast så gick jag upp för att sätta mig i kassan igen och då skäller en kund på mig för att jag inte "snakker norsk".  Helt seriöst, ska jag under min tid här i Norge helt plötsligt kunna Norska flytande? Och varför ens prata norksa när alla förstår svenska (oftast) ? Nej just det. Då kan ju hon lika gärna åka till ett annat land och lära sig deras språk på en och en halv månad.

Ikväll  åt jag middag själv, det blev rökt lax(den enda fisk som jag gillar), potatissallad, sallad, mozerella, tomat, soltorkad tomat och gurka, det var mycket gott.

I morgon är alla vi tre tjejer lediga så vi tänkte skapa julstämmning till max och baka lussebullar, samtidigt som julmusiken ska vara på full volym, hör på den ni.  Det enda som saknas är svensk julmust och inte någon jäkla julebrus.

Nu ska jag ladda hem Gossip girl sen ska jag ta en dusch och njuta av en mysig kväll tillsammans med mina tjejer och äta lite brieost och salta kex.


Lite fler bilder från julebordet kommer!



Klart att man ler med HEEEEEELA ansiktet Linda, glöm inte ögonen!

 











Ps, idag är det exakt en månad
kvar tilll julafton :) ds


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0