Lucky day?

En vanlig dag på jobbet?
Ett blogginlägg med helt osammanhängand text, men min dag var rätt osammanhängande så det passar ju.


Var vid likningskontoret idag 8.55, tog t-banan dit och trodde att vi skulle vara först(!!) men icke 5 min innan de öppnade var det minst 20 pers framför oss. Fuck, vi skulle liksom börja vid 10.00 och hade hört om folk som stått i kö i flera timmar. Tur nog slapp vi det och var redan vi jobbet 9.40. Skrev då på kontrakt, därefter fick jag börja jobba. Emlan fick börja på måndag.

Att man har hamnat i en sån skön grupp av personal trodde jag aldrig. Erica, Johan, Simon, Jeanette och någon annan kille har jag hängt med idag.
Alla är typ svenskar på jobbet så det var lätt att lära sig det mesta ute i affären.
Dock är jag värdelös när norskar kommer fram och frågar vart saker och ting finns någonstans, jag menar jag vet ju inte ens vad vissa grejer är för ngt, typ laats med pölse(??) Mitt svar lyder alltid
-"Ööh.... hm... vad sa du?? Vad är det för något? (jag fattar ju vad pölse är men det andra liksom??) Jag är ny så vänta så ska jag hämta annan personal.."
Det är rätt pinsamt men jag får helt enkelt leva med det, det var ju trots allt min första dag.
Well, det var ändå den biten som var den softa, för vi ska inte tala om kassan. Herregud, norska pengar, norrmän, hålla koll på rullbanden fråga så som "Vill ni ha en kasse? eller jag menar påse? ( de fattar typ inte vad kasse är.. ) Sen  måste jag fråga om de vil ha kvittot men nej det heter KVITTERINGEN.
Nej nu låter jag som värsta sopan på jobbet, men jag fick sitta i kassan i ca en timme och lärde mig iprincip allt. Tack gud.
Just det ja, jag har lyckats banka ner dörren som man tar ner när man ska trycka ihop alla kartonger på en medarbetare idag, well done Linda.

Så med andra ord kunde jag le, hälsa, sköta rullbanden, berätta vad allt kostar, be om leg, fråga om PÅSE,  fråga om kvitteringen och sköta växeln utan problemas. Typ iaf =)

I morgon är jag och Emlan lediga och vi är sugna på att ut och springa så vi får se om det blir så i morgon, har dock glömt mina springskor hemma men de kommer med flyget nästa helg tsm med familjen.

I morgonkväll ska vi även på fest som sagt och det ser vi fram emot!


Jag känner ett starkt behov av kaffe..



/L

Kommentarer
Postat av: Nea

är så glad att det går så bra för dig!

är verkligen stolt över dig!! <3

2008-10-11 @ 13:04:54
URL: http://neoh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0