Oslo

Idag har det varit en grymt skön dag. Det hela började som sagt med en skön sovmorgon, sen har vi bara tagit det lugnt. På eftermiddagen bagav vi oss ner mot centrum där vi kollade i akerbrygge galleria sen så har vi gått runt och lärt känna staden lite. Det är verkligen jätte mysigt här och helt tvärtemot sthlm. Inge stress bara härligt lugn, mysiga gatot, cafeer mm.  Typ som Visby fast ändå inte. Ja just det ja nu vet vi att vi bor snett bakom slottet i Oslo, vilket är tur eftersom vi har noll lokalsinne ännu:P
Vår stadstripp slöt vi med att sätta oss på hard rock café och dricka lite latte. Det behövdes, och det var verkligen grymt mysigt! Vi satt och pratade om en massa grejer så som tex vår högstadietid på roma, vår tripp till cypern och allt skoj vi gjort tillsammans.
Ja och vår hemlängtan har lagt sig lite, eller mycket rättare sagt, vi ska inte åka hem i morgon även fast alla 3 ville det igår och i morse, vi har bestämmt oss för att klara det här och så ska vi väl skriva på kontraktet för lägenheten med antar jag.
& sen så lär de här månaderna gå¨grymt fort!

Det blev inte mycket till söka-jobbb-dag idag, men det behövdes med en soft slappar dag. Så i morgon ska vi fixa mobilerna så att mitt svenska nr försvinner i 3 månader och så fixar jag norskt. Sen ska vi söka en massa jobb verkligen.

Ikväll lagade vi pasta carbonara a la Emelie-Nina-Linda, vilket blev ett mycket gott resultat! Nu ska vi se film "The notebook" den filmen är grym, såg den för första gången för ett antal veckor sedan när jag var hemma hos Oliver och det ska bli mycket mysigt att se den med mina tjejer nu.

Ha en trevlig kväll folket, för det ska jag ha!

Love/ Linda

Kommentarer
Postat av: B

Det kommer säkert gå hur bra som helst (:

Lycka till! B

2008-10-06 @ 21:22:17
URL: http://belloh.blogg.se/
Postat av: emelie

hell yeah, vi är i norge landay o de här kommer bli naaaajs :) nu ska vi se film så sluta chatta massa nu. pussss!

2008-10-06 @ 21:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0