Sjukhusbesök

NU kom vi hem från legevakten, sämst sjukhus ever. För det första så fick vi vänta ett tag bland alla andra sjuka och skadade, och helt seriöst så mår man ännu sämre när man är på ett sjukhus, det är som isabelle beskrev "det osar sjukhet" därinne. isch..
När det blir min tur att prata med någon syster i vit rock som tror att hon är något förstår jag såklart inte vad hon säger och jag börjar då ropa på Emelie och Nina som sitter i väntrummet men de hör såklart inte (men alla andra både ser och hör mig) efter ett antal försök av att få kontakt med dom går det så då kommer de in till mig och sjuksystern. Sjuksystern lackar ur på mig för något som jag inte ens minns och det slutar med att jag går gråtandes därifrån.

Återigen får vi vänta för att komma in till doktorn, timmarna går men efter nästan 3 timmar ropar de upp Linda Olson Kelumge, men bara eh nej riktigt så uppgav jag inte mitt namn och adress. Well in kommer jag iaf och han ber mig gapa stort och säga "AAAAH". Både Em och NI följde med mig in så jag börjar såklart skratta för jag kan bara tänka mig hur jag ser ut och låter. Doktorn säger iaf att han inte tror att jag har halsfluss men tar ett test på mig iaf, och jag säger att jag ofta får halsfluss och brukar känna av det tidigt. När han tagit testet kommer en annan sjuksyster inspringandes, hon hoppar på mig och håller tag i min arm och hand för att ta stick i fingret, JAG AVSKYR STICK I FINGRET! Utan att säga "hej jag ska bara ta ett stick i fingret" eller något kör hon in nålen i fingret och jag får en tår i ögat återigen. Jag tål verkligen ingenting jag nej, vilken mes till tjej jag är egentligen.

När testet är färdigt så hade doktorn fel och jag rätt! Så med andra ord hade jag halsfluss och blev sjukskriven i tre dagar, men eftersom jag inte varit anställd länge nog kommer jag inte att få sjukersättning och kommer därför gå till jobbet i morgon och smitta alla för att få pengar.
Så nu ska jag äta pencillinet Apocillin 4 ggr om dagen i 10 dagar. Blä.

Nu ska jag göra blåbärssoppa och sen har jag köpt frysta blåbär som jag ska lägga i också, gott tycker jag.

/en lite gladare L

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Ja usch för sjukhus, och det där lät betydligt värre än här i Visby. Okänsliga människor borde förbjudas inom sjukvårdsyrket!

2008-10-28 @ 13:42:53
URL: http://isabelle89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0