Vad har jag gett mig in på?

Det blev väl noll sömn i natt för min del. Var ute på landet igår och sa hejdå till familjen och det var mer känslosamt än jag trott, mamma krama om mig och grät, jag började då gråta också. Därefter körd emormor och morfar mig till pappa som var ute och arbete och när jag krama om honom grät jag som om jag vore 5 och skulle sova borta över helgen för att de skulle bort. Usch, fy, blä, jag tyckte det var jobbigt allting, verkligen allting.
Natten blev det noll sömn. Satt och vänta på Malin som kom med båten klockan 12 på natten sen såg vi film till klockan 4 på morgonen sen var jag tvungen att försöka sova..

06.00 ringde väckarklockan och då duscha jag och packa det sista, därefter kom Nina, upp och hämta mig, mina resväskor, min stora handväska och dator. Det kändes som om jag packat liiiiiite för mkt men det brukar jag ju alltid lyckas bra med.
Väl när vi kommer upp till hamnterminalen ställer vi oss i kö men sjukt nog även fast vi stod typ först och bytt kö ett antal ggr så kom jag och Emelie på sist på båten, hur det gick till har jag ingen aning om.

På båten gunga det men vi kom fram till slut iaf, därefter åkte vi tråkbussen till cityterminalen och där gick vi med våra jädra väskor och fastna överallt. Men tillslut fick vi tag i mat som vi var tvugna att ta med sedan skulle vi på bussen till Oslo, OSLO liksom! Vi var verkligen påväg nu.
Men jag hade självklart inte med mig någon biljett för det hade jag inte skrivit ut och inte heller smset som jag fått, så jag fick egentligen inte åka men jag lyckades övertala honom iaf tack o lov.

Väl på bussen sov jag heeeela resan mellan sthlm-karlstad men det behövdes med tanke på den lilla sömn jag haft i natt. När vi kom fram till karlstad var det bussbyte, där blev busschauffören sur eftersom jag inte hade biljett och sa att jag skulle lära mig att kolla upp sånt innan mm. Men helt seriöst så har jag haft mycket att tänka på även om det var grymt klantigt. Vär på bussen fick jag sitta med någon främling medans Emelie och Nina satt framför och sov. Jag däremot satt och grät sjuuuuklt mycket. Fick en så enorm hemlängtan och jag har bara varit borta under dagen liksom. Hur detta ska gå är frågan. Men som Linnea och Markus sa så känns det nog bätttre om några dagar när vi fått mer rutin osv.

När vi kom fram till Oslo, kändes det bra för de vi skulle bo med är helsköna! & lägenheten är grym! Den är jätte fin verkligen. Men när vi kom hit ringde jag hem direkt och prata med mamma och jag ville verkligen bara hem till henne och pappa, mina syskon, och ALLA.

Ja sen satt vi oss vid våra datorer och sen satt jag och Nina och grät i kör, haha shit vad patetiska vi verkar, Men oj vilken hemlängtan vi har i mellanåt. Ja sen mitt i gråten så börjar jag skratta åt Nina för hon är så söt, sen skrattar vi sen gråter vi, men så är det ibland, eller är det möjligtvis bara tjejfasoner?
Nej men grejen är den att fram til jul har jag tyckt att det var jätte kort tid, men nu när man tänker efter är det ju i några veckor o så länge har jag aldrig varit borta.

I morgon väntar en söka-jobb-dag, köpa grejer till lägenheten på ikea, fixa abonnemanget, ja gott folk jag ska frysa mitt abonnemang pga att det blir så dyrt sen skaffa norskt kontantkort och med det får jag alltså ett nytt nummer, men jag återkommer mer om det.

Nej nu ska vi bädda ner oss och kolla lite film tror jag, sen måste jag äta ett äpple för mer har jag inte och jag har inte ätit ngt alls efter lunch och det är inte okej.

Jag längtar hem men jag ska fan klara det här!


Jag återkommer i morgon om vår tripp i Oslo.

Nattinatt
/Linda

Kommentarer
Postat av: Neo

ni kommer att klara de här vännen!!! men finns

här hela tiden! du är så grym! och jag är så stolt över dig som gör detta! och jag lovar dig att du

adrig kommer att ångra det!!! /N

2008-10-06 @ 00:04:06
URL: http://neoh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0