Oslo

Idag gick vi upp i betydligt mycket bättre tid än igår med andra ord kvart över tio. Jag kom då på att jag glömt att skriva 0046 framför alla telefonnr så gissa vem som fick sitta och ändra det sådär på morgonkvisten på ca 50 cv och 50 personliga brev.. well, det gick rätt okej, även om jag inte ändra på alla för det orkade jag helt enkelt inte.
Klockan halv 12 hade vi bestämmt att vi skulle gå ner på stan men eftersom jag och Nina är med tar allt minst en halvtimme extra så ja efter dusch, sminkingar och frukost var klockan över 12 och vi begav oss ner till staden och köpte nya simkort och kontantkort så mitt nya mobnr är 0047-94205950.
När vi fixat det så begav vi oss till burger king för att skriva till våra nya mobnr på alla cv´n osv.  Jösses vilket jobb det var..




Men när även det var fixat begav vi oss till Aker brygge galleria och började vårt jobbsökande och lämnade ett antal cv i över 20 butiker. Vi lämnade det bland annat till en massa klädesbutiker, caféer och en ica affär. När vi lämnat våra cv till ica så sa de att de skulle höra av sig, och 5 min senare ringde dem haha! Så i morgon klockan 9 ska vi på arbetsintervju och det ska bli skoj! Det som är synd är bara att vi anatr att de bara söker en personal, för egentligen vore det bäst om vi alla fick på samma, då hade vår dröm isf verkligen gått i uppfyllelse.
Norskan som jag har haft svårt med funkar nu! Även om jag inte förstod något av de från ica sa (tur nog att de hade pratat med Nina innan) så förstår jag iaf folk som pratar med mig face to face eller iaf oftast kanske jag ska säga.

Efter att de ringt vart vi så glada så vi bestämmde oss för att fira det med latte vilket behövdes med tanke på att vi inte dricker något kaffe alls nu eftersom det inte finns någon kaffebryggare i vår lägenhet.




Nu har vi precis ätit lite kvällsmat så ikväll ska vi se filmen mamma mia vilket vi ser fram emot.


/Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0