Måndag, inte söndag.

Väcktes 10.00 av mobilen, dumma morgonsamtal. Ring inte mig på morgonen för då är det en ilsken Linda på andra sidan luren vill jag lova. Helt ärligt, jag kan inte hjälpa det. Men det jag trodde var ett dumt samtal var inte det, utan min dumma alarmsignal. Jag hade tydligen bytt(?????) alarmsignal i sömnen så jag svarade eftersom jag trodde det ringde, lite mer än smått irriterad halvskrker jag hallå utan att få ett hej eller något annat ljud tilllbaka. Damp.
När jag, intelligent som jag såg att det var alarmsignalen så somnade jag om men vaknade snabbt igen när jag kom på att det var idag just denna måndag som älsklings Emelie skulle komma och hämta mig. Snabbt kom jag upp på benen och sprang runt i min blåa pyamas och letade efter några kläder att dra på mig, därefter snabbt in i badrummet dra på lite make up och sedan koka kaffe. jag är grym på att koka kaffe men inte idag må jag säga er. Nejnejnej. När jag hör att kaffet är klart går jag fram för att hälla upp en kopp kaffe men när jag tittar på bänken har jag glömmt att sätta under termosen så det var kaffe överallt. Lyckad morgon Linda, verkligen. Därefter ringde Emelie och frågade om jag var färdig, jag försökte låta oberörd och jag tror att jag lyckades när jag sa att jag nästan var klar, (skulle bara koka nytt kaffe samt fixa en smörgås och en skål med yoghurt). Emelie, snäll som hon är sa att hon kunde fixa lite ärenden på stan innan hon skulle komma förbi. När jag ätit färdigt frukosten, öppnat balkongdörren, väckt Malin lite halvt och legat i sängen ett tag gick jag för att borsta tänderna och då kom Emelie in. I handen hade hon två tidningar bla GT som mamma och pappa fixat som vi kan läsa på morgonen och en tidning som heter Hemmet (??) om jag inte minns fel... Vem som fixat den tidningen till oss är helt oklart. Jag menar det är väl allt annat än en tonårstidning? men tro det eller ej så bläddra jag igenom den och kom fram till att det ska bli en av mina favorit tidingar och ja varöfr är pga av att det finns recept i den tidningen, massor av goda recept så nu bli det matlagning av ska ni se. För ja vi har ingen kokbok hemma, jag och malin kör på vår egen grej oftast god men även ibland bränd mat, yummi.
När vi sitter där och läser våra tidingar kommer även Nina till mig men därefter begav vi oss hem till Emelie för att söka boende i Oslo.
När vi kom hem till Emelie fick vi fika som bestod av bullar, kakor och äntligen fick jag mitt kaffe. jag älskar att sitta och prata med mina tjejer, om allt. De vet ALLT verkligen om mitt liv och jag allt om deras tror jag:) De är bäst!!
Men åter till Norge.. Ja så jag har skickat typ 6 mail angående lägenheter i Oslo, har ingen aning om jag har råkat skicka flera till samma men jag har iaf skickat till 6 st. Eller jag och jag, VI har skickat! :-)  Ett mail jag skrev blev lite misslyckat så jag skickade ett till där det stod,
"Hej, jag råkade skicka fel epost adress men nu blir det rätt tror jag" Tror liksom?? Herregud vad oseriös jag verkar.
Emelie tyckte för några minuter sen att det fick räcka för idag så nu har hon slockant framför teven med gamla idolavsnitt och Nina sitter och godkänner vänner på facebook, och ja jag bloggar.

Nu mina vänner ska jag och Nina sätta oss och umgås med en sovandes Emelie framför teven.

 


All kärleken en lycklig Linda

Kommentarer
Postat av: emelie & nina

ja lindo du vet allt om oss o vi vet allt om dej. tänk, stackars alla killar, dom tror att dom kan ha ett privatliv med oss, men moahahaha ;) o fatta vad kul vi kommer ha i norge. de kommer bli litegrann som cypern, vår trio lixom :) pusssssss <3

2008-09-15 @ 17:33:14
Postat av: Neo-peo

du verkar må så bra linda och de gör mig

så glad! :D för jag vill inget hellre!

kom bara ihåg hur mycket jag saknar dig!

finns alltid här och kommer aldrig lämna

dig min tokunge!



KÄRLEK!

2008-09-15 @ 23:47:01
URL: http://neoh.blogg.se/
Postat av: sispiss

linda, du är så bra ibland, haha jag förstår inte hur du lyckans

2008-09-16 @ 09:23:09
URL: http://malinohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0