En lördag

Mina föräldras fest var jätte lyckad! När alla gäster kom blev det fördrinkar och olika tilltugg till alla 80-90 pers och sen ble de indelade i lag. De skulle nämligen tävla, och jag, Malin, Amanda, Fredrik, Marcus, Adam, Annie, Andreas och Johannes var på olika stationer för att hjälpa dom.
På min station skulle man välja en person i laget som skulle gå in till "Fader farah(?)" (som var Evert Janssson som är med i keno-reklamen ni vet?) och svara på två frågar han ställde. De andra fick inte lov att säga något så de fick stå i gluggen och bara lyssna. & för varje rätt svar kom det en raket.
De två frågorna var,

1.  Det land som har näst flest invånare,  vilket är det? (Det land som har mest är Kina)

2. På det här bilden ser ni en kvinna. Hennes mamma var min mors enda dotter vad har vi för koppling till varandra?
(Tänk nu att det är en kille som berättar detta)

På de andra stationerna var det bland annat avsmakning på 4 olika glas med olika sorters sprit, likörer och hostmedicin i som man skulle kunna namnen på. varpkastning var det, och så skulle man köra 4-hjulingen över två plankor upp på en stock och ner igen. Sen var det massa annat som jag inte orkar skriva men kul var det!

Efter tävlingarna blev det mat och jag hade druckit ett glas fördrink och ett halvt glas öl så jag tänkte att jag kunde väl köra in till stan sen på kvällen för min älskling var sugen på att gå ut och alla mina vänner skulle ut plus att det var sista kvällen Nea, Johan och Maria var här.
Men eftersom jag inte litade på alkholmätaren så bestämde vi oss för att ta taxi in itll stan vid halv 12 för att gå in på gute.

Varken jag, Nea, Maria eller Johan var så jätte taggade och så var vi rätt trötta så ville jag hem men då kom Fredrik och bjöd på shottar, haha.
Nea & co gick hem medans jag var kvar med Fredrik och dansade kvällen ut innan vi gick till Wallers för att träffa F´s kompisar och sen försökte vi få tag i taxi men det var OMÖJLIGT!!! Jag har noll tålamod till att sitta i telefonkö och när jag inte får som jag vill blir jag rätt arg...
Fredrik stod ut med mig och sa att vi kunde gå ut till vägen för att stoppa en taxi, och när han försöker stoppa den första taxi vi ser stannar den.  TACK & LOV.

Idag har vi en slappar dag, Fredrik vaknade vi 10 och försökte väcka mig vid 12 men det var typ omöjligt (enligt honom) men jag vaknade vid 1 och nu sover han ist..

Det var en trevlig kväll även om jag är världens veligaste människa...

Kan ni svaren på frågorna? Jag tycker att den första är rätt självklar att kunna men tvåan är lite klurigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0