Baka är INTE min grej.

Nu är snart bullarna färdigjästa och ska då bli fina lussebullar! Fredrik och jag har skrattat ikapp för att jag är så dålig. Jag fattar inte att det ALLTID blir fel när jag ska baka! Ivårt förhållade så är det Fredrik som är den som lagar maten, och är grym på det dessutom.

Idag så trodde jag att mjölken och smöret var ca 37 grader men när jag häller i det i bunken med jäst så är det tydligen kallt och smöret blir klumpigt! Jag kommer då på den briljanta idén att hälla tillbaka allt i kastrullen igen för att värma upp det.

När jag ska hälla över allt spiller jag ut en del på spisen så det börjar lukta bränt. Sen när jag äntligen skulle börja knåda ihop degen så visste inte jag att man skulle använda "apparaten" som knådar åt en. Utan jag gjorde för hans och lär ha träningsvärk i armen i morgon med tanke på min väldigt otränade kropp..

Mjöl över mig, hela bänken, spisen golvet. Nu ska vi se hur bullarna blir...

Någon som vill anlita mig som konditor? INTE?! Nej.. Skulle väl inte tro det..

Tur att jag har en händig man!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0