Koh Samet

Resan till Koh Samet var egentligen behaglig om man raknar bort Thai hiphop musiken som danade ut genom hogtalarna i 3 timmar. Om ni nu tanker er tillbaka till "Crazy frog" reklamen som var sjukt irriterande, sa var detta minst 10 ggr varre kan jag lova, och inte hjalpte det att jag hade oronproppar heller, nej usch.

Efter den danade resan i bussen kom vi fram och bokade boende for en vecka pa koh Samet sen tog vi baten over och kom till vara lyor, sen var det stranden och bad som gallde! Men eftersom jag ar som jag ar sa skar jag upp tva tar sa det bara blev flasor, och jag som inte kan se pa blod blev alldels svimfardig men Nina var snall och hamta papper, sa jag har haltat omkring en massa nu, men idag kanns det lite battre aven om jag fortfarande haltar.

Det ar jatte fint har och lugnt sa det ar skont eftersom vi ska pa full moon party pa koh phangang ca den 5e mars eller nagot och da ska brannan vara fixad.

Igar nar vi var ute och at sa var det ju fredag sa da blev det drinkar ( men bara var sin eftersom de smakade sa forskrackligt mycket alkohol) och bacardi breezer. nar vi satt dar vid havet och hade det jatte mysigt kom det en kille med en lapp och det var ett brev till Emelie, for ja da var det en kille fran "cocunut bar" som hade spanat in Em och ville veta vad hon hette, haha. Under kvallen fick hon ytterligare 2 brev, sen var det dags for oss att ga hem.

Nar jag och Em gatt och lagt oss i vart rum sa hor vi skrik inne hos Ella och Nina men vi ar for trotta gor att ga in och kolla vad de holl pa med men efter annu mera skrik och smallar gick vi in till dom, och da var det spindeljakt pa gang. Jag fattar inte hur sa stora spindlar kan komma in! USCH! Spindlar ar bland det ackligaste jag vet.

Idag har vi legat i skuggan hela dagen, och det var bra med tanke pa att jag blev lite rod pa axlarna igar.

I morgon ska vi ga en promenaden till en annan strand dar det ar en massa andra manniskor, sa dar har vi tankt ligga och sola och aven ata pa kvallen.

Klockan ar nu tio pa kvallen men det kanns som om den ar 3 pa natten for jag ar sa sjukt trott, vilket jag ar varje kvall nu trakigt nog, men det ska det bli andring pa!

Jag njuter nagot sa fruktansvart att inte ha nagot planerat pa dagarna och inte kunna nas pa mobilen eller sitta sa mycket vid datorn, och for att vi har det sa fruktansvart bra!
Det jag ar med om borde alla fa uppleva!

Jag mar fruktansvart bra!

Kommentarer
Postat av: mamma Helena

Vad skönt att höra att ni har det bra. Synd bara om dina tår. Vi har det också bra här i vinterkylan.

Ta nu väl hand om er. Kram puss mamma

2009-02-21 @ 16:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0