Freedag

Igår efter jobbet så var jag och en och åkte pulka, högt upp i Oslo. Det såg verkligen ut som fjällen där, det var hur fint som helst med all snön. Vi tog t-bana upp dit och det tog ca en halvtimme upp dit till voksenkollen tror jag det hette? Väl där hyrde vi kälkor som vi skulle ha race med ned för backen. När vi hyrt kälkorna var vi tvungna att åka en station till (slutstationen) för att åka nedför, och det var som värsta banan så man var tvungen att styra med fötterna när kurvorna kom, och ja noll kontroll som jag har så fortsatte jag rakt fram öven fast banan svängde så ja jag var vit enda upp till magen med snö.
När man kom ner till slutet av backen var man tvungen att ta trikken upp igen och det var hela 5 stationer upp så det var en lång backe kan jag lova er! Kul var det, och jag är glad att ja gahr sett lite mer av Oslo nu än bara centrum även om det bara var en snöbacke :)

Idag har jag varit sjuk så jag har varit hemma från jobbet, hade nämligen fått uvi. Det suger så fruktanvärt mycket och egentligen borde jag ta mig till legevakten för att få penicilin men jag tror på koncentrerad citron som jag nu dricker för fullt och mängder med vatten, så i morgon ska jag allt till jobbet!
Vid två tiden begav jag mig trots uvi ut för att ta t-banan från carl-berner till grönland för att sedan leta reda på skattekontoret och det var det sjukaste jag varit med om. Visst jag har inte så bra koll på oslo förutom nere vid aker brygge, karl johan och några fler ställen men nu var jag helt lost. Så jag frågade ca 5 affärer efter skattekontoret men eftersom det precis flyttat från töyen så var det inte så många som visste vart det låg någonstans, men efter att jag frågat ytterligare 15 pers så kom jag fram.
Som tur var kom jag fram 5 min innan det stängde så jag  hade med andra ord yrat omkring i en timme, men jag skrev i alla uppgifter och grejer sen var det raka vägen hem och kura ner mig i soffan med en filt.

Har pratat med Nina idag också och det var skönt att höra hennes röst. Jag har nu kommit på att jag pratar med antigen henne eller emelie nästan varje dag, men det är skönt :)
Pratade även med mamma som sa att de åker till fjällen redan på söndag, sen när jag kommer til sthlm ska de nog komma förbi och hämta en av mina resväskor så jag slipper ta allt när jag ska åka hem. Sen har de fixat så att vår familj och familjen Waktel ska bowla den 6e feb tror jag det blir och så ska hela familjen gå till ett mysigt fik på söndag för att "fira" att jag kommer hem. Ah, det ska bli så skönt att komma hem till alla!

Ikväll blir det en lugn kväll med lets dance, sen ska jag bort :)



Snart åker vi till värmen, bara vi tjejer och vi ska ha det så fruktansvärt kul!
26 dagar kvar sen ska vi bara ta´t lugnt i 2 månadet, det låter galet bra.




Kommentarer
Postat av: Isabelle

Åh va avis jag blir på dej nu! Va roligt att åka pulka!! och i värsta backen också!



Ja snart är du hemma igen. Jisses va tiden springer iväg! :)



Ha de så bra och krya på dej!

2009-01-23 @ 18:21:25
URL: http://isabelle89.blogg.se/
Postat av: nina

vad fan är det för bilder du har lagt ut hahah! men jaa, kuuul ska vi ha :):)

2009-01-23 @ 18:25:56
URL: http://emelienina.blogg.se/
Postat av: sanna

hey, jag finner dig inte på facebook, men ska leta vidare! hoppas vi kan ses nån kväll i thai, de hade vart skoj! va du sjuk idag din stackare :)

2009-01-23 @ 23:16:14
URL: http://essett.blogg.se/
Postat av: emelie

haha ja lindi jag har pratat med dej typ vaaarje dag nu flera dagar men de är så det ska va, jag har redan varnat mam o pap för en dyr teleräkning så de är förberedda :)

2009-01-24 @ 12:01:34
URL: http://emelienina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0