Barnvakt

Har agerat barnvakt idag åt  mina småkusiner Nova 4 & Lilly 1. Vi gick längs adelsgatan och ner mot almedalen och att hålla barnvagnen med en hand och Nova i en hand och lyckas styra barnvagnen genom innerstan på dess kullerstenar var inte det lättaste. Sen har vi stannat för ALLA bilar som kommit för Nova säger "Man måste stanna och gå in vid kanten så de inte kör på oss".
Folk tittade rätt uppmärksammat mot mig när jag gick där och var 2-barnsmamma. Man riktigt såg vad de tänkte "Ojojoj, där går hon den lilla tjejen och är redan mamma åt två, hur går det egentligen...."
Folk frågade tom i almedalen hur gammal jag var när jag fick de små.. DE ÄR MINA KUSINER GOTT FOLK! Sen kom en fram och frågade när Lilly var född och när hon började gå och prata sen sa de att jag var en väldigt ung mamma men jag hann inte avbryta och säga att de var mina kusiner för då kom en gråtandes Nova som ramlat..

Fredrik kom och hjälpte mig, för att hålla koll på två som springer åt var sitt håll och sen ska de ha mat, kissa, byta blöja, tröstas, och så ska de få i sig vatten och ha solhattarna på, det är inte lätt.

Så jag har letat skor, klättrat i klätterställningar, sprungit ifatt dom, gett dom mat o vatten, hittat bra ställe att kissa, gungat idag så med tanke på hur mina andra dagar ser ut har det varit en händelserik dag!

Glass på glassmagasinet hann vi också med, sen somnade de små i bilen och nu har de åkt hem och jag ska åka hem till Källunge nu också för att få mat och leka med mina sötungar och Andreas.

HIttills har det varit en urhärlig dag och den kommer att fortsätta bra i lugn takt och INTE på något uteställe tack och lov. Varför ens betala för att stå som en packad sill med massa dryga männniskor? Nej tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0