Mui Ne

Resan med taxi hit var sjuk. Vi vet nu att har man ingen tuta sa overlever man inte trafiken sa ar det bara. Alla tutar konstant och kor som idioter rent ut sagt men jag inbillade mig att allt ska ga bra, det kommer ga bra sa jag somnade ratt gott dar i taxin iaf.
Under tiden jag sov sa korde en polis ifatt oss och tjejerna blir radda och aven var taximan, som inte ens stannar forens polisen var precis intill oss. Vi som inte fattar spraket har ingen som helst aning om varfor vi blev stannade och tjejerna sa att de inte visste ifall han grat eller skrattade nar vi fick aka vidare. Tur att jag sov.

Nar vi kom fram till Mui Ne efter 6 h (det skulle ta 4h), sa har vi inget hotell bokat men vi hittar ett jatte bra hotell som ligger precis vid havet, sa vi bor iprincip pa stranden,  pa kvallarna somnar vi med havets vagor i oronen (forutom jag som har oronproppar men anda).

Maten har ar inte alls som i Thailand, den ar langt ifran lika god trakigt nog.. Men ikvall har vi faktiskt lyckats hitta en fin och bra resturang med god mat, sa det blev en grekisk sallad for mig och till efterratt hade vi chokladmousse och kaffe latte vilket var ljuvligt gott.
Engelska ar nagot som de har i Vietnam har valdigt svart for, som tex forsta kvallen har i Vietnam nar vi hade bestallt mat och dryck sa fick vi aldrig in vart vatten sa jag forsokte forklara att vi ville ha det. Jag forklarade tom langsamt att vi ville ha vart w-a-t-e-r, och visade med tecken att jag drack ur ett glas, men vet ni vad vi fick in? PERMASANOST! Ofta man dricker permasanost, haha. Men tillslut efter manga om och men fick vi in vart vatten.

Ja som vi alla vet sa har jag ju flassat bort ALL verkligen ALL jadra farg jag har fatt under en manads tid i ansiktet pga att jag var dum nog och inte smorjde in mig klokt den dar sista dagen pa koh tao. Hur tankegangen gick dar har jag verkligen ingen aning om..  Ja sa igar sa blev det mycket skugga for mig eftersom mitt nu vit-roda ansikte inte tal solen sa mycket nu. Kul. Men trots detta sa fick jag lite fraknar och det var inte fyskam det heller ! Men jag menar hellre att jag flassat nu an nar jag kommer hem, nu kanske jag far varsta brannan i ansiktet, eller jag kan ju iaf hoppas.
Ja just det, jag gjorde fransk manikyr igar eftersom mitt ansikte sa NO till sun, det ni! Sa nu har jag tjusiga naglar men som kommer att forsvinna mycket snart i saltvattnet.

Det mesta ar mycket billigare har an vad det ar i Thailand, men de har sa himla manga onodiga nollor. Som tex igar nar vi tog ut pengar, ofta man gar runt med 2 miljoner kronor i planboken! Det ar ca 1000 sevsnka kronor.  Nej de dar nollorna kanns bara jatte onodigt.

Det dar med att det skulle vara storm, aska, regn och grejer var iaf bara bullshit, vi har inte markt av nagot vilket vi ar mycket glada for! men hur ofta brukar vaderrapporterna stamma egentligen?
Sa nu pressar Ella och Nina jatte mycklet i solen for att vara extra bruna nar de aker hem for de aker ju trots allt snart sa jag och Em blir snart sjalva, men det ska nog ga bra det ocksa.

Pa lordag ska jag och Nina bjuda Ella och Emelie pa en jeeptur. Da ska vi till 2 olika oknar, en gul och en vit och dar ska vi aka pulka (jag vet att det later mysko men det ser for himla skoj ut pa bilderna) och sa ska vi besoka nagra roda berg, vattenmarknad och se solnedgangen.
Pa kvallen ska jag och Nina aven bjuda dem pa mat, sen ska Em fa massage och Ella ska fa fransk manikyr, det blir val bra fodelsedagspresenter till vara tjejer som fyller 20? =)


Idag ar det 3 veckor kvar tills jag och Em satter oss pa flyget pavag till Sverige, det kanns bade bra och daligt far jag medge.

Nu ska vi svara pa vara mail sen ska vi ga hem och sova gott i sangarna under vara sanghimlar (myggnat).

Saknar alla hemma jatte mycket !

Kommentarer
Postat av: emelie

ah jag langtar till lordag, basta presenten! :)

2009-03-19 @ 15:20:55
Postat av: jimmy

sa sjukligt javla avis pa eran jeeptur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! fan ta er :)

2009-03-20 @ 12:48:06
Postat av: malion

Saknar dig!

2009-03-20 @ 21:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0