MAT-LINDA

Jag har verkligen underskattat mig själv på matlagningsfronten! Jag är näst intill chocktillstånd när jag smakade min middag ikväll, den är nämligen grymt god!

Med tanke på att det är så kyligt så tänkte jag värma mig med en god soppa, så idag på maxi fick jag med mig en förpackning med finkrossade tomater med basilika. Men ist för att bara värma den på spisen så handlade jag med mig, lök, fäska champignoner, färsk ingefära och annat som behövdes hem.

Så nu har jag först stekt en halv gullök, svamp, och pressade i en klyfta vitlök och sen rev jag ner lite färsk ingefära innan jag hällde i de finkrossade tomaterna, och det blev verkligen ett grymt resultat! Färsk ingefära är rätt starkt så det gäller att inte ta allt för mycket.

Ja nu ska jag äta upp den innan den svalnar framför ett X antal gossip avsnitt jag laddat hem :)

Inatt kommer Fredrik hem! Ska dammsuga och skura golven inann han kommer, & så väntar en blombukett på honom :)

Släng dig i väggen Mat-Tina, jag har skills så det heter duga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0