Försov oss

Fredrik väckte mig vid 9 idag och frågade var klockan var eftersom hans mobil dött under natten. När han fick reda på att den var nio blev det fart på honom, han hade nämligen försovit sig eftersom han skulle vara 8.00 på lyckåkerskolan. Så det var bara att kasta på sig kläderna och sen körde jag honom.

Men när vi kommer fram till bilen för att åka så är bilen täckt av is och vi som inte har någon snöskrapa.. När jag väl släppt av honom märker jag hur kall jag är och kommer då på att jag glömt bh och tröja. Hade bara ett linne på mig under jackan och värmen i bilen ville inte som jag..

När jag sedan beger mig hemåt så kör jag typ upp på kanten och fastnar, såklart. Men kommer loss rätt fort och kör som en liten biltjuv därifrån. Självklart ska då alla ungar gå mitt i vägen och inte vika av trots att en fartdåre kommer rakt emot dom och tutar. Är det, det nya "tuffa" att gå mitt i vägen?

Nu ska jag åka hem till Källunge men eftersom jag inte har så mycket bensin på bilen så måste jag tanka. Vilken tank ska jag ta? Känns rätt pinsamt att jag som haft körkort i 2 och ett halvt år inte vet.. Måste ringa och fråga pappa..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0