Madonna i Malawi

Herregud vad dåligt jag mår. Ser på en dokumentär med Madonna när hon är i det fattiga landet Malawi. Dödsfall, aids, ritualer, omskärningar, våldtäkter, misshandel, svält, dom har inget tak över huvudet, det är så mycket dom saknar.. 

Jag kom på mig själv att vilja byta kanal för man vill inte se, på något sätt vill man inte heller veta. Man vet att barnen i afrika är fattiga osv men man vill inte veta allt. Varför?? Jag skäms när jag kommer på mig själv att det är så.

Här i Sverige kan man komma på sig själv att "ah vad jobigt att göra det och det" väldigt vardagliga ting.
Men där klagar man inte. Där försöker man överleva.

Ändå ser dom så glada ut, vi kommer nog aldrig förstå deras glädje trots hur deras livssituation ser ut.

Vi i Sverige är bortskämda, vi vet ingenting om svält, vi vet egentligen ingenting om fattigdom, vi vet egentligen inte så mycket.

Jag ska se till att bli världsförälder inom en snar framtid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0