NU ÄR DET SOMMAR!

07.00 gick alarmet igång, enligt mig var den 03.00 med andra ord var jag en mycket trött tjej.
Men upp kom jag och systren min kom och plocka upp mig i king caben och vi begav oss hem till Källunge för att plantera jordgubbar för hand på plastlist tillsammans med fyra härliga polacker som lyssnar på helt ok musik.

Vi fick skjuts av pappa med 4-hjulingen upp, energikick. Kanonbra start på arbetsdagen! Därefter fick vi syn på det röda guldet. ÄNTLIGEN HAR DOM KOMMIT! JORDGUBBAR! Älskade bärgården, älskade jordgubbar, nu är det fanimej sommar på riktigt även om vädret inte tillåter det.

SAKER ATT TÄNKA PÅ INNAN MAN BÖRJAR PLANTERA!
- Handskar
- Oömma kläder
- Regnkläder
- Fixa en bra pinne som man sticker hål i plasten med
- Rix FM
- Kaffii
- & ett jäkla bra humör!

Efter 3 1/2 timmes planterandes av jordgubbar värkte armar, ben nacke, rygg och magen skrek efter mat. Mamma hade gjort urgod omelett och vi åt som några vikingar när vi kom in. På det blev det jordgubbspaj och drack en kopp kaffe och sen bar det av ut till helvetesjobbet igen. 

Visste ni att det tar 2 & 1/2 timme för att plantera EN bädd med jordgubbar?
Med andra ord har jag och malin planterat 2 & 1/2 bädd. Grymma tjejer som tål lite skit under naglarna. Ja för dom är svarta, kolsvarta hur mycket jag än tvättar och försöker pilla bort det. Långa naglar kunde jag ju dessutom glömma, dom har jag  klippt av så långt det går, typ.

Efter en dag ute på en av våra jordgubbsåkrar är vi glada, trötta, och sjukt nöjda över vår insats och ett antal 100-lappar rikare.
Okej mina pengar fick mamma för jag har ännu inte betalt för sängen vi köpte.

Men vi har ju fått skattepengarna nu, heaven!

4-hjulingen är den roligaste leksak vi har och efter det kommer studsmattan. Älska att vara barn.





SÖJTE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0