Han sa tack o hej och dök som en sten

Dagen börjar med att jag tar en liiiiiite längre sovmorgon än vanligt. Får därför stressa.

Ska precis kila iväg till jobbet men tänker äh jag går på toa innan jag går. Glömmer då att jag har mobilen i bakfickan. PLUMS! Tappar mobilen i toaletten. Dyker efter den. Stendöd.

Får utbrott o väcker Fredrik genom att slänga mig på golvet o skrika "JAG BRYTER IHOOP!!! MOBILJÄVLEN RAMLA NER I TOAN!!".

Glömmer sätta mascara på fransarna nedtill. Glömmer bort att jag skulle kissa innan spårvagnsfärden.

Springer för att hinna med spårvagnen 09.20 ist för 09.30. Halkar. Slår i ryggen och huvudet. Har därför varit en virrpanna idag, mer än vanligt.

Sätter mig på spårvagnen och ska blippa kortet. "För lågt värde" står det och lyser rött. Tackar! Jag som inte ens har en mobil att skicka en sms-biljett med. Vad har jag gjort för att förtjäna denna pissmorgon?!

Jag satt komiskt nog och flina åt mig själv på spårvagnen hela vägen till jobbet. Jag menar nu kan väl ändå dagen bara bli bättre? & som Marie på jobbet sa,
- Tur att allt det där hände dig och inte mig för då hade jag varit förbannad och varit en bitch idag.

Men till det bästa. Min phonie överlevde. Han lever! Fan vilken lycka! From nu får min mobil inte vistas inne på toaletten.

Nu ska jag sova så jag slipper stressa i morgon och slipper göra en liknande repris från idag.

Puss på er denna torsdag, bara för att jag är så glad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0