Arbetsintervju

Herregud vilken morgon!! När vi väl skulle ta oss till Akerbrygge idag så tog vi en annan väg som vi aldrig tagit förut (smart gjort när man ska på arbetsintervju) men tur nog kom vi fram klokt iaf.
Väl utanför ica så fick vi vänta och vänta innan de öppnade affären och när de väl gjort det fick vi vänta återigen pga att det var fler som skulle vara med och intervjua sen.
När vi väl skulle bli intervjuade fick vi gå ner till personalrummet och sitta där alla 3 tillsammans med chefen. Det var så sjukt nervöst så jag hade verkligen ont i magen. Men iaf frågor som kom unde intervjun var bland annat,

"varför sökte du det här jobbet?"  "Säg två positiva och en negativ sak om dig själv"  "Röker, snusar eller dricker du?" "Hur ser det ut i ditt jenterum i sverige?"  "Nu ska jag hem på middag hos dig och jag ska då få 3-rätters, vad bjuder du då på?"

Hahah jag var sjukt dålig för jag kom inte på någon bra sås, för på min middag ville han ha fisk, och jag menar jag AVSKYR fisk, äter aldrig någonsin det. Aja det roliga är iaf att Nina fick börja jobba i köttdisken med en gång, haha! Han hade svårt att anställa oss alla 3 pga att alla vi tre åker hem till jul, men när han fråga om vi kunde komma tillbaka efter jul sa både jag och Emelie "ja" men hur det blir med det är frågan.
Det som är tråkigt är att det kommer in 20 pers varje dag och söker jobb och han skulle ha 5 intervjuer idag och han ska bara anställa 4. Så kanske att någon av mig och Emelie får jobbet, men vi vill båda två att båda ska få det!! Så vi håller tummarna för fullt.

Chefen ska iaf ringa både mig och Emelie i eftermiddag och berätta hur det går och isf om vi nu får det ska vi jobba ikväll. Nina slutar 19.00, så då får hon allt berätta om henns dag.

Nu ska jag och Emelie äta lite.
Ciao!

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0