To jenter på stan

Den här dagen började med att Nina traskade iväg till jobbet runt halv 10 tiden medans jag och Emlan sov vidare till ca 11. Gick då upp och kollade upp alla gator vi skulle besöka och därefter tog jag en dusch, åt frukost sen begav vi oss ner på stan.
När vi väl kom ner till stan så var vi inne vid kellys men där verkade det dock inte finnas så mycket jobb som vi hoppats på så då skulle vi leta reda på Konstali och det var inte det lättaste, för Akerbrygge är ett grymt stort område och hitta ett företag där är rätt svårt må jag lova. Så då ringde jag till ett nummer som berättar adressen på stället man söker och där försvann alla mina pengar på mobilen, KUL. Men adressen fick vi så då gick vi dit och då fick vi prata med någon som hette Andreas som hade en oförberedd arbetsintervju med oss, men ja det gick bättre med frågorna den här gången.
Han sa att det var 150 sökande men vi var de enda som kommit dit och sökt upp deras kontor så det såg han som mycket positivt så han skulle ringa oss i morgon för han ville ha nummer till våra förra arbeten för att få referenser.
Därefter går vi för att hälsa på NIna på hennes jobb och då fick vi även prata med chefen som helt otroligt ANSTÄLLER BÅDE MIG & EMELIE! VILKEN LYCKA! Oh herre vad glada vi är! Även om vi bara får börja på halvtid så känns det sjukt bra. Vi kommer tjäna ca 145 i timmen + OB-tilllägg vilket känns nice.
Så Emelie och Nina ska jobba i färskvarudisken, och som Emlan precis sa
-"Jag ser mig själv som en styckare" HAHA!
Medan jag skulle vara golvare(???) Med med andra ord sitta i kassan och vara ute i butiken. Inte för att jag har koll på de norska pengarna än, men det ska nog ordna sig,

Men det finns ett problem vi har inte varit vid likningskontoret och fixat skattekort, så det bestämmde vi oss för att fixa med en gång idag. Men då skulle vi ta tunnelbanan från Slottsparksgate till Töjen vilket vi inte åkt förut. Vi kom iaf på tunnelbanan och kom underfund med att vi åkte mot rätt håll, frågan var bara när vi skulle av för de sa aldrig vilken station man var vid. Så ja vi gick av vid en station för tidigt och gick runt och visste inte ritkigt vart vi var men rätt fort kom vi på att det här var heeeelt fel. Så vi gick ner igen, tog tunnelbanan, kom fram till rätt dvs Töjen och började fråga folket vart likningskontoret var. Meeeeen, det var stängt så vi ska dit i morgon till klockan 9 för klockan 10 börjar vi. & det dåliga med det är att min en kompis som varit på likningskontoret förra veckan fick vänta i 3 h. Fun. Vi får hoppas att allt går snabbt och smidigt så att vi kommer i tid till jobbet.

Ikväll väntas middag med tjejerna sen ska vi mysa framför någon bra film, kanske att det blir "what happens in vegas".

/L

Kommentarer
Postat av: Nea

grattis till er :D

2008-10-09 @ 18:28:11
URL: http://neoh.blogg.se/
Postat av: emelie

åh den här dagen har varit så underbar :)

2008-10-09 @ 20:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0