Innerstan nästa?

Jag och Fredrik har gått på stan hela dagen idag. Först kollade vi lite på öster men sen gick vi ner till kränku där Fredrik hittade en massa gotländska julklappar till hans mormor, farmor, och farfar.
Vi har även varit på visningar på en del lägenheter, bla en hyresrätt i innerstan precis innanför kajsaport (grymt läge) och så på en 3:a helt nyrenoverad lägenhet på irisdalsgatan (köpesrätt) och en 2:a mitt emot atterdags som också är köpesrätt. Men eftersom vi flyttar från ön i augusti/september till göteborg så är det nog bäst om vi tar lägenheten i innerstan så vi slipper köpa någon som blir tom inom 8 månader.. Så ja om vi tar den i innerstan kan vi redan nu flytta in alla våra saker vi har i vår lägenhet vi har nu vilket är jätte bra!

Men.. Jag är såklart tveksam. Visst jag avskyr vår lägenhet vi har nu och då borde man ju tycka att vad som helst vore bättre bara vi slapp den här men jag vil ha en lägenhet som man verkligen känner sig "hemma" i. Visst det gör man säkert i innerstan till slut men jag vil ha mina grejer liksom.. Nu låter jag förmodligen som en riktig överklass unge som vill och ska ha allt man vill ha.. Så är det inte.
Boendet är bara fram till den 25/4 sen har vi förhoppningsvis en annan lägenhet (hoppas).

Mellan lägenhetsvisningarna så fikade vi även med mamma och pappa på ringduvan, så vi har haft en mycket mysig dag!

Kvällen har tilbringats hemma hos min syters FINA lägenhet där man verkligen känner sig hemma.

Nej nu ska jag sova så att jag orkar upp till jobbet i morgon. God natt på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0