Lördag söndag

Det är söndag, söndag söndag härlig söndag! Men hur kul är det att vara hemma själv egentligen? Och inte blir det bättre när man har tvättid idag heller. Och inte nog med det så vaknar jag sådär vid halv tio tiden efter en utekväll och det är inte likt mig kan jag lova, nej min hjärna är inställd på någon fix idé så jag kan inte sova.
Så en promenad i vackra vita Oslo lockar lite så det ska jag banne mig göra idag, antingen innan under eller efter tvättiden.

Kvällen igår spenderades på storgata. Jag var nämligen bjuden på fest men kände ingen av människorna och han som bjöd mig kan jag väl inte heller påstå att jag kände så jätte bra.  Men jag tänkte att man lever bara en gång så man kan alltid skaffa sig nya vänner och vem vill sitta hemma själv en lördagskväll?
Ja så iaf så skulle jag då ta mig till storgate som förövrigt ligger på grönland här i Oslo, jaha och hur tar man sig dit? Eftersom jag och mitt lokalsinne inte är så kjempebra så ringde jag ett samtal till min ex sambos pojkvän för att fråga om vägen (han är något bättre på Oslo än mig). Han sa då att jag kunde ta bussen som vi tog när vi skulle på bio, men eftersom jag fortfarande inte har ngn aning så fick han förklara vägen dit så att jag verkligen förstod och det var inte så långt härifrån som jag trodde.

Well när jag kommer fram till bussen så vet jag inte riktigt vart jag ska hoppa av någonstans men jag hade tur för att vid bussen stod en snäll man och frågade om jag var vilse för ja jag såg nog rätt vilsen ut. Han förklarade då att jag kunde hoppa av vid brugata så skulle storgata ligga i närheten.

När jag har hoppat av bussen har jag ingen aning om vart jag är så han som bjöd mig (Mr sats) kom och mötte upp mig snällt nog. Tur var det också för jag hade aldrig hittat till stället vi gick till. På festen var det helt okej, och jag hade en mycket trevlig kväll! Så jag kan inte säga mer än att jag är glad att jag gick dit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0