Back in Oslo

Det var nu den 2a jan och jag skulle åka tillbaka till Oslo. Hela familjen skulle åka med och säga hejdå på flygplatsen, men mamma tyckte att det skulle bli för jobbigt så vi sa hej då hemma innan resten av oss skulle åka till flyget. Det var jobbigt, jag grät som aldrig förr när jag kramade om mamma och hon likaså.
På flygplatsen kändes det som ett måste att gå igenom checkin disken och sedan sätta sig och vänta på flyget. Det var sjukt jobbigt att säga hej då till mina syskon och min far.
Jag gick gråtandes igenom flygkontrollen och satte mig på en stol och kände mig alldels tom inuti. Jag tror att jag aldrig i hela mitt liv mått så dåligt som jag gjorde då. Väl på flyget somnade jag med en gång eftersom det inte hade blivit någon sömn natten innan och flygvärdinnan var tvungen att väcka mig två ggr, ena gången innan vi skulle landa och andra gången när vi väl hade landat.
På Bromma flygplats hade bussen till Arlanda slutat att gå så jag var tvungen att åka till t-centralen och sedan byta buss och åka ut till Arlanda. Med det bagaget jag hade var jag helt slut, eller död rättare sagt.
På Arlanda sattt jag i två timmar men jag pratade i telefon hela tiden så tiden gick fort och sedan var det dags att säga hej då till Sverige och åka med flyget till Oslo.
Redan gick bra men sen skulle jag ta reda på vilket sätt som var billigast att ta sig till Oslo S och det var tydligen tåget så sagt och gjort så fick jag åka ner på flygplatsen till tåget för att sedan bege mig mot Nationalteatre. När jag väl kom fram så var min Frida Ida där och mötte upp mig så vi gick till trikken och åkte till lilla bislett för att hämta min sä'ng och ännu en väska och nu var vi båda döda.
När vi kom fram till lägenheten tände vi en brasa och sedan såg vi Björn Gustavssons nya film och det gjorde mig på bra mycket bättre humör.
Det blev sent isäng och dagen efter skulle jag ju jobba, men vid ett så det var rätt lugnt.

Det var jätte härligt att komma till jobbet och träffa alla igen! Arbetsdagen gick rätt fort och när jag kom hem hade frida gjort tacos och hennes pojkvän och hans kompis åt också hos oss och det bjöds på gin and tonic.
Efter maten gick killarna hem så jag och Frida fixade oss iordning för att gå på en fest hos Kalle och Johan. väl där så var det trevligt men de skulle ut på korgen och det orkdae inte vi och Johan, Martin och Basse så vi åkte hem till vår lägenhet. Väl där satt vi och drack kaffe sedan la vi oss framför brasan med madrasser, täcken och filtar och somnade där.

Idag bakade Frida Scones innan hon och jag begav oss ut på en långpromenad i det härliga vädret. Det var välbehövligt för jag var rätt sliten efter gårdagen även om jag inte drack särskillt stora mängder, bara något glas rött.

Nu sitter jag i lägenheten med Frida hennes pojkvän och 4 andra killar som inte har någonstans att bo haha :) Det är Kalle och Johan fårn jobbet och deras kamrater som får deras lägenhet i morgon så de ska bo här ikväll, så jag har paxat sängen inne hos Frida så får de sova i mitt rum.

Brasan är tänd och killarna  är och handlar mat så vi ska nog få i oss någon god middag ikväll om jag känner killarna rätt.

/L

Kommentarer
Postat av: emelie

vad mysigt ni verkar ha det!:) hälsa alla o ta hand om oslo. saknar deeeeeeej!!!

2009-01-04 @ 23:50:18
URL: http://emelienina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0