Det går bra nu

När vi pratade om att flytta till Oslo i början av sommaren trodde vi aldrig att det skulle bli precis så som vi önskat. Att få en grym lägenhet mitt i centrala Oslo, och jobb alla tre i samma affär.
Vi har lärt oss så mycket på alla äventyr vi tre gjort, ordnat fester, rest till cypern och nu flytten till Norge! Det sistnämna har det varit mest jobb med,

- Komma ihåg alla pass (som inte Nina gjorde)
- Packa alla grejer man ska ha i 3 månader
- Fixa lägenhet + kontrakt
- Skriva in sig i manpower
- Köpa mat och lägga upp budget(?)
- Byta mobil opperatör och fixa nytt nr
- Skriva kontrakt för jobbet
- Fixa skattekort + norskt personnummer


Men vi mår så bra! & det här är verkligen ett minne för livet, ett bra minne! Jag är så himla glad att jag verkligen gör något med mitt liv nu, för det är verkligen inte varje dag man flyttar till ett annat land, skaffar nytt jobb, och ett nytt liv helt enkelt.

Men visst saknar man Gotland, men som sagt ön kommer alltid finnas där, och snart kommer vi ju hem. Eller iaf till jul.



/L

Kommentarer
Postat av: Nea

underbara bild, underbara minne!

underbara kväll vid kalkbrottet,

vi tre <3

2008-10-11 @ 18:30:10
URL: http://neoh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0