8 månader

Helgen var mysig, rolig, och trevlig. Fredagen började med julmys på jobbet och därefter julklappsutdelning sen fortsatte jag hem till F och sen flyttade vi hela dagen. Det kom fyra starka killar till hjälp också, Hannes, Anton, Malle, och han som jag aldrig mnns namnet på.. Tusen tack!
Fredagskvällen tillbringade jag i vår nya lägenhet med en massa tända ljus.

Lördagen skulle ha bestått av jobb men jag tog ledigt för att se när Fredrik spelade final i Futsal. Fredriks lag vann och jag var stolt som tuppen. Emelie spelade också men tyvärr förlorade dom..
Efter fotbollen så ville Lovan att jag skulle följa med henne till ibk-huset för att se Vm i innebandy men jag ville ner på stan och fortsätta min en veckas långa jakt på jenas. Men några jeans blev det inte, inte något annat heller för den delen, men det var nog lika bra.
När jag kom hem så hade F lite kompisar här men dom skulle ner och fira vinsten på joda med laget så jag blev ensam igen så att jag kunde fixa mig i lugn och ro inför kvällen.

Bowlingen med jobbet gick sådär. Jag hade sagt att jag skulle vara grym (för jag var det förra gången) men men, man ska kanske inte ta ut seger i förskott.
Middagen på wallers var gudomlig. Först fick vi en mycket god soppa, där efter pilgrimsmussla och till varmrätt något kött med potatis. Det blev vitt vin till förrätten vilket jag tyckte var sådär, men det röda vi fick till maten var perfekt.

Efter maten blev det en kaffedrink innan halva ligan försvann för att Fanny skulle komma in på munken. Jag Emelie, Linda och vår nya kille David stannade kvar men sen var det bara jag och Emelie kvar. Det blev någon till drink innan vi begav oss ner mot munken där jag för en gångs skull hade riktigt kul!

Söndagen bestod av jobb. Efter jobbet gick jag och Fanny till max och när jag kom hem så kom familjen förbi på fika och så fick jag en inflyttningsblomma och en påse med mat. TACK :)

När familjen åkt kom Fanny hit för att se film med migmoch Fredrik. Det blev "borta bäst hemma värst" och det var verkligen en Linda-Malin film!

Idag åker Fredrik hem till göteborg och det känns inte så bra. Han kommer hit igen nästa fredag men just nu känns det som en evighet dit. Men jag tror att det ändå kommer gå fort, det är nog bara kvällarna som kommer kännas värst. Idag är det den 14e december vilket innebär åtta månader tillsammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0