i framtiden..

Mitt liv är känslomäsigt blandat, men vems är inte det?
Det spelar ingen roll för just nu handlar det om mig och mitt liv.
Mitt liv? Ja. Jag tar studenten snart, det är sjukt ju. Jag kommer ihåg när man gick vid dagmammam och de stora 5-åringarna var jätte stora och man sa då
-"Tänk när jag blir så stor, då skall jag också ha en så fin docka"
Sen blev man ännu äldre och började lekis då såg man på de stora barnen som gick i ca 5-6an och då sa man,
-"Tänk när jag blir så stor då skall jag också ha en så fin barbie"
När man sedan började på högstadiet var det sminket som var nytt, oj var stor man kände sig då. Sen var det ju det där med märkeskläder också, dessa egentligen helt obetydliga märkeskläder. Men dem skulle man självklart ha för att ha så kallad "Hög status". Jag kommer ihåg att när jag gick i 9:an så köpte jag wrangler och lee-jeans. Självklart var JL, WE, Levis och jaa ni vet vilka tröjor som var "måste ha tröjorna" inne på. JL skärp, puma skor, ja osv. Visst man kände sig fin men det fanns alltid någon som hade en tröja mer eller ett par märkestrosor till som man bara var TVUNGEN att ha, men nej jag började gymnasiet sen. Nu bryr jag mig faktist inte så mycket längre. Huvudsaken är att min ekonomi håller till ALLA grejer till balen + studenten och till min dag i sthlm som jag och systern min skall upp och shoppa loss en massa våkläder.
Aja, när man började på gymnasiet var frågan, "vad skall jag egentligen bli?" jag kan ännu inte svara på den, jag tycker det är kul med det mesta helt enkelt, fast ändå inte, för vad gör man inte för pengar liksom? Resturangbranchen är inte den bästa eftersom lönen inte är sådär superbra, Privat företag inom vården betalar sig helt okej, men nu skall man nog helt enekelt jobba inom handel med tanke på att det är bra betalt.

Strunt samma. Nu skall jag fundera över vad jag vill bli, frisör lutar det mest åt, men varför inte advokat, polis eller läkare? hm läkare hoppar jag nog över med tanke på att blod och sånt inte är min grej. Nej nu skall jag inte skriva massa tråkigt längre..

Ha en underbar helg och en kanon valborg för det skall jag ha! Middag klockan 19.00 på joda med tjejerna sen får vi se vad som händer.

btw, hellre dem som ljuger än de som inte berättar något viktigt. Eller kanske..
Nej det är nog skitpersoner båda två iaf de som ljuger och underhåller sanningen.
Hm, isf är jag också en men det hör inte till saken.

SEEES!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0