Vilket jobb? Hjälp mig!

Jag har nu två jobb som jag kan välja mellan i sommar. Det ena är där jag jobbar nu, på serveringen vid hamnterminalen, det andra är där jag har praktik, pjäsen (ålderdomshem). På serveringen stressar jag ihjäl mig, men det gör man o andra sidan på pjäsen med..

Fördelar med Pjäsen
*105 kr timmen, i sommar ingår även semesterersättning då blir det 117 kr timmen.
*OB tillägg skall öka med 11% så då kommer det vara ca 46-47 kr.
*Så alltså blir det 163-164 i timmen om jag jobbar helger och andra OB-timmar.
*Jag kan inprincip allt i arbetet nu efter praktiken och jag börjar lära mig hur personalen fungerar.

Nackdelar med pjäsen
*Jag lär glömma alla mediciner som skall delas ut. (NEJ INTE TÄNKA SÅ)
*Jag kommer må illa ibland, men jag är inte en sån mes så jag tål det mesta.
*Det är tråkigt att städa de boendes rum.
*Min rygg lär må sådär efter allt lyftande (tack gud att det finns lift)

Fördelar med Hamnterminalens servering
*Jag kan allt, dvs, alla maträtter, kassan, spiserna, alla maskiner osv.
*Vet vart allt finns.
*Jag träffar nya människor varje dag
*God mat (jag älskar GI-rätterna)
*Jag vet hur personalen fungerar

Nackdelar med Hamnterminalens servering
*Kassssssssssssssss lön, har typ 86 i timmen, eller jag vet ärligt talat inte riktigt vad jag har.
*OB tillägg 16.50
*Stressar sönder mig.
*Man måste vara övertrevlig mot alla kunder
*Man måste ha koll på kasan, kunderna, serveringen, alla bord, att det finns kaffe the osv.
*Veta vem som har beställt vad.

Det finns en massa att lägga till på alla punkter men det är en del iaf..

Åh jag vet inte vad jag skall göra. Visst är det kul att testa på något nytt med sjukt mycket bättre lön, men ändå känns det tryggt att ha det gamla jobbet för det känns tryggt.

Så nu till alla er som läser! Hjälp mig.
- vilket jobb??
...& VAD SKALL JAG GÖRA?!?!?!?

Kommentarer
Postat av: ronja.

jag tycker att du ska välja det du tycker är roligt.

fast jag hade nog valt serveringsjobbet, för åh gud vad jag älskar att servera. vi hade servering A i skolan (jag fick iofs bara G) och herregud va det va roligt! men ja, jag tycker du ska ta det DU tycker är kul!

2008-04-08 @ 18:50:36
URL: http://ronjamalmros.blogg.se/
Postat av: josefin

jag skulle nog ta de jag tjänades mest på, liksom man jobbar ju mest för pengarna som man kan ha kul för efteråt :)

2008-04-08 @ 20:04:54
URL: http://askebladjosefin.blogg.se
Postat av: Malin

Hamnterminalen! med mig :)

2008-04-08 @ 20:30:14
URL: http://Malinohlsson.blogg.se
Postat av: ida

tack så mycket:) jaa det är jag som är den blonda :D hehe. joo, alltså den svarta "kjolen" är från Gina och det är en vanlig kjol med hängslen (du vet kjolar med hängselband), så jag har bara stoppat i hängslena innanför och använt den som en vanlig hög kjol, och det vita linnet är bara en vanlig vit tubtopp :) jag får verkligen tacka det var gulligt av dig :)

2008-04-08 @ 23:23:50
URL: http://imoe.blogg.se
Postat av: ida igen

kjolen med hängslen du har på bilden på din header är nästan lika dan som den jag hade. så jag stoppade ju som sagt bara i hängselbanden och tog på mig en tubtop. din kjol ovan funkar nog utmärkt att göra på samma sätt med :)

2008-04-08 @ 23:25:30
URL: http://imoe.blogg.se
Postat av: hanna

Ta det som känns bäst och om du inte vet ta det som du tjänar mest på xD haha

2008-04-09 @ 12:28:20
URL: http://hannawernerods.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0