Besiktning

Mamma väckte mig vid halv 12 och frågade om jag kunde besikta bilen vid kvart över 1. javisst tänkte jag och bad malin åka med mig. halv 1 kom jag ur duschen och fixade iordning mig fort för att sedan bege mig in mot staden. Men inget var bra.

1. Jag skulle besikta Gammelfarmor Gudruns bil som är hundra år gammal.
2. Jag har aldrig kört en gammal bil.
3. Sjåk eller hur det stavas, vad är det?
4. Jag tömmde batteriet.


ja så där satt vi och jag var ursinnig för att bilen inte gick igång och vi var nu mycket sena. Malin ringde pappa för jag var så frustrerad, han kom då och fick fixa med batteriet från vår (BRAIGA) bil till den, så då kom vi iväg.  När vi väl var inne istan vägrade jag att stanna i rondeller och vid rödlysen så jag var tvungen att planera min körning till max, vilket gick väldigt bra. Nä'r vi kom fram till Bilprovningen så skulle man gå in i en dörr (vilken?!) sedan skriva in regnr att man är där typ. Ja det gick ju bra, men när jag kom tillbaka för att sätta mig i sämsta bilen ever, och det var vår tur att köra in startade den inte! FAAAAN.

Kul dag, bra besiktning, allt var skit då. ja så där stod vårt regnr på skylten o de ville ha in oss men vi kom ingenstans.
Jag springer in och säger att jag inte kan köra bilen och han förstod ingenting. Han fick då hjälpa oss att rulla in bilen och gjorde ngt med batteriet så att den startade igen. Jag låtsades som om jag förstod allt det han sa om bilen med jag undrar om han förstod att jag egentligen inte fattade något..
Efter hela prövningen visade det sig att bilen gick igenom hela besiktningen :) yeah.
Jag skulle egenbtligen till södervärn och kolla på fotbollsfinalerna med malin men det fick gå för jag stänger inte av den bilen igen, då hade jag nog inte kommit ngnstans.

Så nu är jag hemma igen och har dukat till släkten som kommer snart.
Nu skall jag fixa det sista. ciao

/ Linda

Kommentarer
Postat av: nea

haha, stackars lilla linda! ^^ förstår din frustration! :P Men du klarade de ju iaf, duktig :D

2008-02-29 @ 18:47:56
URL: http://neoh.blogg.se
Postat av: Isabelle

Åh va skoj, fler som skaffat blogg :D
Hu vilken otur med bilen, men det slutade ju lyckligt iaf :)

2008-03-01 @ 16:59:51
URL: http://isabelle89.blogg.se
Postat av: lennart

det har var den seriösaste blogg jag sett. STort!

2008-03-01 @ 19:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0