Förbereda?

Eftersom min Fredag inte varit så helbra med tanke på besiktningen så skulle jag ut med tjejerna, vilket skulle bli bäääst, och mycket trevligt!
Men släkten var här läänge, och klockan var sedan på tok för mycket. Jag hade inte gjort ngt av det jag skulle göra!

- Sminka mig
- Sätta i locktången
- Locka håret
- Bestämma vilken klänning jag skulle ha
- Skor, svarta? bruna?
- strumpbyxor, beiga, svarta?


hata vara tjej ibland

Men i stället för att förbereda mig satt jag och malin och drev om våre kära släktingar.
När klockan var halv 10 började jag fixa med håret, men eftersom jag inte har meterslånga armar var Malion tvungen att locka håret bak åt mig, men det var inte skoj, för vi var båda på lite dåligt humör eftersom klockan vart så mycket och för att vi alltid trots hur mycket tid som helst lyckas komma för sent.
När jag var färdiglockad och klar (såg ut som ett troll), tog vi Forden och drog oss in till stan, till ninas kompis vid norrgatt, nu var klockan 23.15. Där var en det en del som gått in i dimman rätt rejält om man säger så.
Vid 12-slaget åkte vi ner till hp5 där det var rätt mycket folk, men jag lämna mitt körkort till malin som gick in på hp med mina kompisar och jag drog mig bort till olerys, och därefter en lite stund på friheten.
När vi kom till hp, var det huuur lång kö som helst till garderoben och jag hade verkligen inte lust att tillbringa min kväll i en kö så jag var lite elak och gick före de andra. Jag tog då ur 300 ur plånboken för att handla lite smått och gott under kvällen, men det skulle jag inte ha gjort...
Hela kvällen var bäst, vi dansade gärnet hela natten. Erica hade kommit hem, Juliet var där, Em&NIn var även där så min kväll var urbra!
image8 <3

När kvällen gick mot sitt slut och hp stängde hämtade vi ut våra grejer för att sedan gå hem.
Väl utanför hp ser jag att min plånbok är borta, min plånbok med närmare 1000 kronor i, alla mina kort, nyckel! jag pratade med alla för att få tag i den, kollade i garderoben, pratade med vakterna, men ingen plånbok.
Jag var så frustrerad och ledsen.. Jag var tvungen att spärra korten, ringa och väcka pappa osv...
Tur nog eller tur i oturen eller vad det heter så hade Malion mitt körkort iaf.
Idag har jag ringt hp men de har inte fått in den och polisen här på ön skulle jag tydligen ringa på måndag:/


Ja så inatt blev det inte mycket sömn såklart.. När jag vaknade i morse kom jag på att jag hade ställt bilen på "PRIVAT" parkering, och mina värsta mardrömmar var ju då att jag fått böter eller ännu värre, att de hade bogserat bort den!

Jag och Malin cyklade iaf ner till Bageriet för att äta men det var en misslyckad frukost. Uh.
Efter det skulle Malin skjutsa mig på cykeln i klackskor upp till östercentrum för att sedan bege oss mot Norrgatt och hämta bilen. Det var inte så lyckat, det var däremot en tuff färd i regn. Mascaran rann, håret såg i och försi redan för jäkligt ut så det gjorde väl inte så mycket, men ändå.. Avskyr blött hår, eller att ha något blött överhuvudtaget.
Men när vi väl kom fram till norrgatt så,
Stod bilen kvar! Stor lycka! Inga böter! Mer lycka!

På matchen idag vann vi med 9-2, det var riktigt skönt. Även om jag var trött och urkass, men fick peta in två mål iaf. Jag och Elin tänkte tackla en spelare men hon smet undan och vi tacklade ist varandra. Har nu skrubbsår över hela benet + en lite trasig fot, men det var det värt =) (?)
Annica fortsatte med sitt chilla och Pappa ville än en gång ha en förklaring vad detta ord betyder, för han tror inte att folk förstår det. Så han menar då att när Annica säger "CHILLA", går motståndarna runt och förstår inte alls vad hon menar, å andra sidan kan det ju vara så. Men jag tror dock att det är min kära far som inte riktigt har kommit in i 2000- tal snacket än.

Det var skoj att Malin min var med igårkväll och inatt :)


Ikväll var Björn som vanligt höjdpunkten under lördagskvällen, härlighärlighärlig =)
men nu är det ju en vecka kvar tills man ser honom igen...

Jag tyckte att "Hero" med Charlotte inte var så himla bra första gången, men andra gången man hörde den var den ju nästan kanon! Klänningen var dock lite för kort. Jag måste bara säga att jag inte gillade Sibel alls, noll utstrålning? JA.



Ikväll blir det inteinteinte fest.

image13

Tack alla för hjälpen med plånboken och för en mycket trevlig kväll!

Nu skall jag snart sova, men först skall jag se på lite Björn-klipp på Youtube.
/ Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0