Ledig?

Idag var det min lediga dag vilket betydde sovmorgon till en sisådär huur länge jag vill. Tyvärr blev mina planer absolut inte så nej, för min kära mormor ringde klockan 7.00

Mormor - Heeeej Linda sover du?
L - hej... mm.. (låter sådär äckligt trött)
Mormor - Jag måste bara berätta att du är med i tidningen idag, jag blev så glad när jag såg dig så jag var tvungen att ringa och berätta det!
L - Du är ju rolig
Mormor - Ja men jag blev så glad! Jobbar du idag?
L - Nej jag är ledig så jag tänkte sova lite till
Mormor - Jaha vad skööönt för dig!
L - Ja, det var skoj att du ringde, vi hörs hej
Mormor - Jag saknar dig! hej då gumman!
L - Kram
Mormor - KRAAM!

Ja så efter det samtalet försökte jag somna om och precis när jag är på väg in i drömmarnas värld ringer det igen,

- Hej Linda det är Erika! Sover du?
L - Hejhej! Jo det gjorde jag.
Erika - Är du bakis från igår?
L - Haha nej
Erika - Skulle du kunna jobba idag?
L- Javisst
Erika- Kan du komma så fort du kan?
L -  Ja vi ses snart!

Så det där med att få mina åtta timmars sömn var ju rätt misslyckat, det blev dock fyra men tro det eller ej så har jag varit riktigt pigg idag, men nu när jag kom hem från jobbet känner jag hur tröttheten smyger sig på.
Tänkte se en film nu i väntan på att mina tjejer ska komma hem.

Later

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0