Oslo

Idag har det var en alldels underbar dag (om man räknar bort morgonen). Jag har varit på toppenhumör hela dagen och det känns ju bra. Det kan ju vara för att det är fredag men vad vet jag.
Det blir en lugn fredag för mig, för i morgon väntas jobb mellan 9-18. Jag hade/ har egentligt tänkt att ha en lugn helg över huvudtaget för att jag bara vill det. Men idag så bjöd en arbetskamrat med oss på fest som är i morgonkväll, så ja hur det blir med en lugn helg får vi se, men det vore nog bäst om det blev så eftersom vi ska hålla igång hela nästa lördag för då är det julebordet.

Igår pratade jag med mamma och pappa om att åka tillbaka hit direkt efter nyår, fast egentligen är jag bara ledig från jobbet fram till den 28e december.
Mina planer var från början att säga upp mig den 1 dec för att sedan åka hem den 20 dec för gott innan vi reser i feb, men nu har jag börjat tänka om, för vad ska jag göra hela januari på Gotland egentligen? Nej just det.
Jag hinner träffa alla jag vill träffa under de dagar jag är hemma under jul och om jag då åker hit igen precis efter nyår så är jag ju ändå bara här i ca 4 veckor innan vi beger oss ut på vår asien resa.
Tillbaka till mam&pap, de tyckte att det lät som en bra idé, och det gör även jag. Det enda negativa är att Emelie och Nina inte vill åka tillbaka hit igen (även om Em vill det just nu så vill hon inte bestämma ngt) så jag måste resa tillbaka hit själv (hjälp), den andra negativa är att jag inte har någonstans att bo men eftersom jag har så många härliga arbetskamrater kanske de skulle kunna stå ut med mig i någon vecka, och det tredje dåliga - skattekortet! Jag har skrivit att jag är kvar till den 20onde så då måste jag till lönekontoret igen och prata, usch.

Ja så snart, mycket snart måste jag bestämma mig helt och fixa boende för min chef har frågat ett antal gånger om hur vi gör.

Beslutsångest.. För tänk om jag abolsut inte vill åka hit igen efter nyår?
Nej jag trivs här, och det är trots allt bara några veckor. Men ändåå??

Jag avskyr att prata med mig själv om hur jag ska göra, jag kommer ingenstans..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0