Skrivet av Emelie. "Kondom-problem"

Läste lindas blogginlägg från igår när det hade blivit lite missförstånd på ica, kom då på en sak som hände mig häromdagen när jag satt i kassan.

Jag, Linda och Jörgen (en kille på jobbet som är lika gammal som oss) sitter i varsin kassa och det är ganska lång kö. En kille (typ 22år) har stått i kö ett tag och kommer fram:

Kille: Hej, jag måste fråga, var har ni kondomerna??

Emelie: (Tänker som fan, hmm.. men kommer inte på var vi har dom så jag börjar kolla där runt kassan typ vid tuggummina och allt där kondomerna i affärerna brukar hänga men hittar dom inte) Hm, jag vet faktiskt inte riktigt, vänta lite.

Kille: Tittar på mej och ser lite stressad ut.

Emelie: Jööörgen! (Försöker få kontakt med honom som sitter i kassan närmast mig men det är massa kunder i mellan oss, dessutom verkade han ha något problem med något och såg väldigt upptagen ut)

Vid det här laget börjar både killen, jag och kunderna bakom mig bli lite stressade. I normala fall ringer vi till några typ "halvchefer" som vet allt när vi vill veta var något ligger men just idag jobbade typ Ekrem och Rune. Ingen av dom var någon jag hade någon större lust att ringa o fråga om kondomer om man säger så;) Jag försöker i stället få kontakt med Linda som sitter två kassor bort.

Emelie: Liiiiiinda!! (Linda ser på mig) Var har vi kondomerna?? (Säger det lite tyst men mimar tydligt med läpparna)

Linda: VA??

Emelie: var har vi kondomerna?

Linda: Vad säger du??

Emelie: K-O-N-D-O-M-E-R-N-A, VR HAR VI DOM???? (Nu var jag tvungen att nästan skrika för jag såg ingen annan utväg)

Killen: Tittar typ bort och vill nog helst bara försvinna.

Linda: Kondomerna?!? Dom har vi där borta. (Pekar med hela armen bakom kön och jag visar mot killen att han får gå o hämta dom)

Hela kön följer typ nu vad vi gör (inklusive lindas kö eftersom hon vid det här laget också är inkluderad i fallet) Stackarn ser ändå inte kondomerna och Linda måste fortsätta skrika från sin kassa.

Linda: Lite uppåt. vänster. VÄÄÄNSTER!

Killen hittar  till slut kondomerna, tar dom snabbt och kommer fram till mig i kassan för att betala. Vid det här laget kan jag inte bestämma mig om jag ska skratta högt eller bara låtsas som ingenting. Jag kan i alla fall inte hålla mig så kväver typ ett skratt och ser på killen som (faktiskt) ler, ser lite skamsen ut och skyndar iväg med sina kondomer.

Han kommer nog inte tillbaka och handlar kondomer på ICA på ett tag skulle jag tro :)

EmelieNina.blogg.se

Kommentarer
Postat av: M-a-l-i-n

hahahahhaha herreeeegud:P

2008-11-17 @ 11:48:03
Postat av: Anonym

Herregud, fy fan vad roligt :) jag håller på att garva ihjäl mig, men stackars kille ;)

2008-11-17 @ 13:30:10
URL: http://eeliinn.devote.se/
Postat av: M

ni har just målat upp en pubertalsunges mardrömsscenario när de skall köpa kondomer, haha!

2008-11-17 @ 19:31:53
Postat av: John

haha. sköööön! ni verkar ha skoj iallafall! ;-)

fortsätt att låtsas att inte veta vart kondomerna är tycker jag dåra. :-D

2008-11-18 @ 00:25:36
URL: http://www.johnnorrby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0