Utekvällen med Kalle och Johan



Idag mår jag och Nina sjukt bra, man kan knappt tro att vi var ute igår, visst är vi trötta men vi mår bra och det är huvudsaken. men det där med våra matvanor har inte bättrats för det som finns i min mage är en halv mandarin och ett antal glas vatten.

Kvällen igår började med att vi drack lite här hemma och pratade en massa innan vi begav oss ner för att fånga en taxi och åka hem till Kalle och Johan på förfest. Väl på förfesten var det jag, Nina och åtta killar, haha. Men efter ett tag kom vår Frida och hennes kompis och pojkvän.
Efter lite drygt en timme  begav vi oss ner för att gå i skitvädret mot utestället Blå, de enda som hade paraply var jag och Nina men Johan snodde mitt så jag hängde efter honom som en svans för att inte bli blöt men det gick sådär kan jag medge. Frida mfl begav sig mot Akerbrygge till något uteställe och Kalle och Nina delade på Ninas paraply och de var sjukt sega. Jag, Johan och deras några kompisar begav oss mot Blå och det såg rätt kört ut för mig att komma in med två vakter i ingången och jag som inte är 20 och känner mig som 17 när det är 20 överallt blev rätt besviken men bestämmde mig för att testa iaf. YEE, jag kom in, happygirlhappygirl.
johan bjöd på en öl, men jag har fått lite avsmak på öl sen julbordet så det gick sådär med den kan jag medge, efter ca en halvtimme tror jag(?) så kom Nina och Kalle också så vi hängde in jackorna för att dansa gärnet och Sen var det Limbo där inne med men det hoppade jag över, för att göra det i klackskor och med alkohol i kroppen kan väl ändå inte vara så lyckat om man heter Linda. Nina gjorde det och var grym!

Så ja efter en kväll med house/techno, bugg, vals, och massa dans bestämde jag och Nina oss för att bege osss ut vart vi nu än var för att få tag i en taxi och åka hem.
eftersom vi verkligen inte hade någon som helst aning om vart vi var så gick vi och gick och föröskte få tag i en taxi men det kändes lite lönlöst för alla var upptagna. men till slut fick vi se en taxi som hade stannat vid rödlyserna så vi sprang fram och hoppade in, och hem kom vi välbehållna men trötta.

Idag har jag pratat med min mamma i telefon och de var och kollade på min lillebror Andreas innebandy match och Malin var tydligen i stan på julmarknad men skulle spela match idag hon också.

Nu ska jag dricka lite kaffe för att bli lite pigg sen, tänkte jag och Nina gå ut i slottsparken, för Emelie är på julmaknad nere vid Akerbrygge med hennes familj.
Nu har min Nina varit ur gullig och värmt lussebullar, fixat kaffe och julmusik, en underbart mysig första advent helt enkelt.

 

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0