Söndag

Idag var det inventering på jobbet eller varetelling som det heter på norska. Vi hade sett fram emot en rätt slapp dag med att räkna varorna i butiken och eftersom jag sitter i kassan skulle jag slippa hålla på med varorna i kylen eller i frysen.
Efter upprop, genomgång mm skulle vi som sitter i kassan + Em & Nina också räkna varorna ute i buitken. Då kommer vår kära chef från ingenstans och säger,
- Linda följ med Iman, Robin och Lone för att räkna varorna i frysen
KUL! Det var verkligen så självklart att just JAG skulle få göra det. Sen att räkna alla möjliga sorters lax som för övrigt ser likadan ut gjorde mig blå om fingrarna men Sebastian var snäll och gav mig ett par handskar. För er som undrar fanns det 10 olika sorters jävla lax. Eftersom jag tyckte att hela den här grejen att vara i frysen var skit kul så var jag självklart långsam och man märkte då på vissa som inte gillade min takt. När jag äntligen var färdig med alla lax, all fisk, och frysta tårtor fick jag räkna godis. Godis i alla möjliga storlekar och hela den här dagen har jag räknat och räknat de värsta grejerna i affären, i åtta och en halv timme.
Men det var skoj emellanåt också såklart.

Den 22.a novmeber är det julebord och de flesta på jobbet ska dit, och då ska man ha kavaj eller någon fin klänning så det ska köpas! :)

Nu ska det ätas middag med mina tjejer!

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0