Sömnproblem


Min dag har varit förvånandsvärt bra och för en gångs skulle har jag inte väntat något på att klockan ska gå fortare så att jag fick sluta, tvärtom faktist! Det har helt enkelt varit en kanon dag med mina kära arbetskamrater, och glad är jag för att Frida is back från London, det enda tråkiga var att Emelie Tenho och min Em inte var med och joinade oss i kassan, men de har njutit av deras lediga dag skulle jag tro.

När mobilen ringde i morse klockan 7 och jag var redo för att gå till jobbet hade jag förberett mig på en hemsk dag och hade nästan tänkt varna folket för en allmänt trött och gring Linda. Anledningen,
- Har varit vaken hela natten känns det som för att några idioter till vägarbetare har för oväsen, sen när början vägarbetare arbeta nattid och störa sovande människor?
- & sen när slöt jag sova utan öronproppar? För er som inte vet så sover jag alltid med öronproppar, jag hör en massa konstigheter annars, och eftersom jag började med detta för ca tre år sedan har det blivit något av ett beroende. Men nej jag har inte sovit med dom i när jag sov hos .... .
Så varför jag inte hade dom i var för att jag hade ont i mitt ena öra och just därför hörde jag dessa människor till vägarbetare som förmodligen gillar att hålla folk vakna.
- Jag lyckas sova ett tag iaf men vaknar tidigt på morgonkvisten av regn, det är så typiskt. Så ja där låg jag i min säng och var förbannad för att jag inte kunde sova och för att jag snart skulle gå upp och sedan bege mig till jobbet.
- På vägen till jobbet ringde jag min mor som hade ringt kvällen innan (men jag hade min mob på ljuslös och såg inte att hon ringt förens vid halv tolv, med andra ord lite sent) . Under den korta sträcka jag har till mitt jobb hann vi börja bråka, såklart. Dumt nog, och jag kände att min dag var förstörd ännu mera än vad den var från början.
- En kund blev förbannad på mig, varför undrar ni och det undrar jag med, jag förstod nämligen inte vad hon sa.

Ja, så egentligen fanns det inget som såg ljust ut denna dag, men när jag väl börjat jobbet så hade jag och Erika lite tjejsnack, och då kändes allt bättre, plus att min Linnea förgyllde min dag med ett sms.

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0