Onsdag

För ett år sedan var det min 18-årsdag och jag hade ett underbart år framför mig. När jag fyllde så firade jag och tjejerna min dag på hp5 med middag sen var vi där hela kvällen, jag bjuder på en bild.



Därefter åkte jag, Emelie och Nina til Cypern en vecka för att bara ta det lugnt fast så blev det såklart inte. Vi var ute fram till 6 varje morgon för att därefter bege oss till hotellet sova 2 timmar och sedan gå till nissi beach för att dega på stranden. Det var tider det. När vi kom hem väntades några krogenbesök, läxor och prov innan hösten led mot sitt slut. Och jag tog äntligen mitt körkort.
Rolf (herman) ringde och sa i slutet av oktober tror jag att jag var en av 18 uttagna av 88 som skulle på "audition" för att komma vidare och bli 7 st i lucia. Väl på uttagningen har jag aldrig varit med om något så läskigt, alltså låta andra lyssna när jag sjunger är inte min grej kan jag då säga här och nu. Men efter att man varit inne på ett X antal ggr och sjungit så fick man ett brev. I en del stod det ungefär 
"tyvärr du kom inte vidare men blablabl....." och i en del "Grattis du är en av de sju". Jag kom vidare och det var mycket roligt. Under omröstningen blev jag tom Lucia vilket man drömmt om sedan man var en liten unge och avgudade allt som hade med prinsessor, lucia och rosendrottning att göra.  Så ja där var jag i min småbarnsdröm. Det blev mycket större än vad jag trodde, en massa massa reportage och folk kom fram på stan och frågade och folk hälsade. Ja nu kände hela gotland mig! Tyvärr inte jag dem men iaf..

Därefter blev det julafton och jag firade det på mitt favoritställe på landet, hemma i mitt Källunge (bra svenska där). & fyra dagar senare flög hela Familjen Ohlsson till Hongkong för att fira nyår. Det var en upplevelse. När vi väl varit där i några dagar reste vi vidare till Thailand och var där i tre underbara veckor. När jag kom hem hade mycket förändrats.
 
Våren gick snabbt och snart var det mösspåtagning,
bal med Jonte och såklart studenten,
underbara studenten.



På sommaren väntades mycket jobb, men mycket tid tillbringades med mina kära och underbara vänner. Jag och Malin flyttade till humlegårdsvägen och njöt av att klara oss själva, men längtar dock ändå hem ibland, till vår kära mor, far och lillebror.  Jag började på MQ men vi kom överens om att jag inte kunde fortsätta pga av att jag förmodligen skulle flytta till Norge. & ja nu har vi fått vår lägenhet så nu är det bara jobben som saknas men det ska ordna sig.

På fredag väntar utågång och middag med de bästa men Louise kan inte följa med för hon åker till fastlandet. På lördagen ska jag åka med familyn för att åka till Klinte markand och på kvällen väntar först IBK´s match och därefter utgång igen eftersom det är vår SISTA helg här på ön!


Nu är all mat till släkten färdig men jag förstår inte hur mamma någonsin orkar hålla på med allt sånt här när någon fyller år! Kakor, bullar, massaaaaaaaa mat, och efterrätt. Herregud, det är tufft det där med att bli vuxen, när man nu är det?

Nu väntar en dusch.

Ha en härlig dag, för det ska jag ha!


/Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0