Hur ser det ut om ett år?

Det har varit ett par mysiga timmar med tjejern! Maten blev god, julklapparna var fina och alla var nöjda. Vi har bland annat pratat om hur hösten ser ut för oss..
Vi bestämde efter studenten att alla vi tjejer skulle flytta till uppsala och plugga men så ser det tyvärr inte ut idag.. Louise och Ella är dom som helt säkert ska flytta dit i höst men civilekonom som Em vill bli finns inte i Uppsala utan bara i sthlm och i gbg. Nina vet inte riktigt vad hon vill bli än och inte heller jag..

Men Fredrik ska plugga i göteborg i höst så förmodligen blir det så att jag också flyttar dit. Jag tycker att det ska bli hur kul som helst att flytta till hans hemstad med honom och plugga så att vi båda blir färdiga med utbildningarna sen så att vi kan starta det "riktiga" vuxenlivet sen. Men samtidigt vill jag inte alls.. Jag vet ju inte ens vad jag ska plugga till?

Jag är rädd för framtiden samtidigt som den känns väldigt spännande och lockande. Undrar hur våra liv ser ut om ett år, och undrar vad vi då har upplevt, flyttat, och vad vi lärt oss 2010.

Men vet ni? Allt som händer har en mening, och hur man än gör så ordnar sig allt till slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0