Bangkok

Sa nu har vi antligen kommit fram till Thailand! Resan borjade med att vi alla hade likadana dressar pa oss med andra ord hade jag och Nina var sin rosa och Em och Ella hade gula sa vi har fatt ett antal blickar pa oss pa Arlanda, Tyskland, Thailand, sa ja vi syntes, men ifall vi hade tappat bort varandra sa hade det varit latt att forklara hur rosa Nina eller Gula Emelie och Ella sag ut. Men vi fick en del kommentarer bla som,

- Hade ni roligt nar ni shoppade tjejer? :)
(Ja man har val aldrig trakigt nar man shoppar??)

- Vad fina och fargglada ni ar! Ni ser ut som en pase karameller!

(Fragan ar, vart ar pasen?)

Jaja vi var fina och trivdes med vara dressar:)

Nar vi ska ga pa flyget ar Ellas pass borta, det blir panik mellan oss tjejer eller nej nu ljog jag, Nina skrattade (chocktillstand?) och jag sa att allt ordnar sig, det kommer ga bra, vi hittar det, medans Em sager,
- Vi ska pa planet nu och Ella kommer inte med utan hennes pass!!!

Nina och Ella springer ivag och kollar pa toaletten som lag mycket langt bort fran gaten och jag gick bort till en SAS tjej och fragade om hon kunde ringa runt och fraga om de fatt in nagra pass utan framgang.
Tiden gick men sen far jag ett samtal av Emelie att Ellas pass ligger i MIN vaska av nagon konstig anledning??
Sa ja vi kom med flyget till Tyskland, TILLSLUT.

Nar vi landat i Tyskland hade vi bara en kvart pa oss att byta flyg men nar vi ska fa vara biljetter sager "damen" som  sitter i "kassan"
- You have a little problem
Jag kande paniken komma men istallet for att bli otalig och ledsen sa blev jag bara tyst (med tanke pa hur jag snackar annars var det lite underligt).
Enligt Tysklands lagar maste man tydligen ha en biljettt ut ur Thai for att fa komma in (vi har inte hort ngt om detta) sa vi letar febrilt upp ett internetcafe och alla betalar in ett antal tusen till Ninas konto (for hon ar den enda som har VISA-kort) via internetbanken sen sprang vi upp igen (fort gick det) for att boka ett flyg och da ville vi ha vilket som eftersom vi anda skulle avboka det sa ja vi fick ett flyg till Tyskland igen den 10e mars (men det avbokade vi nu nar vi kom hit).

Ja sa fram kom vi, och nu bor vi pa D&D inn i Bangkok.

Sa idag har vi legat pa takterassen och slappat lite i solen med en Singha ol, och sa har jag pratat med min kara mor och med Johannes.

I morgon blir det shopping pa MBK och sedan ska vi ocksa till Sirocco som ligger pa 63e vaningen i State tower och ta en drink eller kanske ata middag, hur som helst sa kommer det bli underbart!

Har tyvarr inte lagt in bilder, men jag lovar att det kommer med tiden, men eftersom datorerna har ar ratt sega kanns det inte sa lockande att sitta och halla pa med det..

Jag tror inte jag ens behover beratta att jag njuter av varmen,
semster och av tjejernas sallskap, det framgar tydligt.

Kommentarer
Postat av: Malin

det var ingen linda som ringde till mig innan planet gick, som du sagt?:O men du får ringa mig ngn annan dag helt enkelt:)) tur att det ordnade sig med passet och det! här hemma är det svin kallt! så jag funderar på att ta flyget till er nu med en gång helst!;D

2009-02-18 @ 15:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0