Anmälning.

SÅ nu funkar min blogg igen gott folk. Bloggen stängdes nämligen ner av Blogg.se pga en anmälan mot mig ang ett inlägg jag gjorde i höstas. När jag loggade in på min hotmail ikväll för att kolla mina mail så hade jag fått en anmälan. Det gäller inlägget  "Welcome to the good life". Ni som läser min blogg vet nog mycket väl vad det var för inlägg.

Anmälan löd såhär

From: [email protected]
To: linda
Subject: Fwd: Förtal och kränkning
Date: Thu, 30 Jul 2009 15:42:36 +0200

Hej,
Jag har fått en anmälan mot din blogg. Det aktuella inlägget strider mot Personuppgiftslagen. Bloggen är lösneordsskydadd. Du kan själv öppna den efter åtgärd.
Du är ensam juridiskt ansvarig för det som publiceras.
mvh /roland, blogg.se


Vidarebefordrat brev:

Från: Erik Kammerland  Datum: må 27 jul 2009 16.48.43 GMT+02:00 Till: <[email protected]> Ämne: RE: Förtal och kränkning

Ofta brukar inte ens liknande sidor svara på sådana mail, jag uppskattar att ni/du gör det, och av ren desperation, så ville jag få response ifrån er.   Mitt fel, jag trodde att ni var juridiskt sammanlänkande, ungefär som på facebook (alltså att användaren var beroende av admin).   Kan vi inte komma fram till en lösning? Jag vill bara att den här tråden  http://lindaohlsson.blogg.se/2008/septejmber ur hennes blogg ska tas bort.
  Mvh Erik Kammerland



Om jag får säga det själv så var det mycket konstigt. För det första så håller jag inte med fullt ut och för det andra så gjorde jag inlägget i höstas, ofta man kommer på nästan ett år senare vad det var för inlägg? Aja, nu är det borta så det spelar ingen roll. 

Nya inlägg kommer så nu glömmer vi det där! 





 


Kommentarer
Postat av: Linus

Anledningen till den sena anmälningen är nog att om man googlar på hans namn så kommer ditt inlägg på 3 plats, inte så bra reklam för sig själv :P

2009-07-31 @ 10:22:42
Postat av: Mia

Haha, seriöst. Ja förstår din poäng Linus men man får väl också det rykte man förtjänar oftast ;)

2009-07-31 @ 15:13:39
Postat av: Linus

Ja, hata blogg.se. Skaffa en privat ägd blogg så slipper man sånt här tjafs. Jag tycker ändå det är lite komiskt att han begärt att inlägget ska tas bort!

2009-08-03 @ 12:59:37
Postat av: Linda

Linus fixar du det åt mig då? :P

2009-08-03 @ 15:40:47
URL: http://lindaohlsson.blogg.se/
Postat av: Linus

Lätt, jag ska bara ta mig tid!

Men det kostar ju någon hundring om året att äga en domän och det tänker jag inte betala :P

2009-08-04 @ 08:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0