Birgittagatan 11A

Det blev brunch på incontro med Fredrik, Nikita och Hugo idag. Det var gott, för gott till och med, med tanke på att vi ska äta nyttigt. Men skit samma, man lever bara en gång.

Efter brunchen mötte jag upp min Frida, fina Frida-Ida som jag inte träffat sen vi bodde tillsammans i Oslo på stockholmsgatan. Det blev en fika innan hon tog bussen hem till sitt skåne igen, och jag tog en tur på stan.
Skulle köpa ett par skor men dom fanns självklart inte kvar i min storlek. & inte hittade jag ett enda plagg heller när jag stressade runt den halvtimme det var kvar innan allt stängde. Varföör? Hatar ju min garderob..

Sen skulle jag ta spårvagnen hem. Vilket nummer? Vilket håll? Jag fattar inte varför jag har så dåligt lokalsinne för. Tack & lov har jag inte lika dåligt som Malin för då hade jag förmodligen suttit på ett tåg mot norrland eller något, nej skämt o sido. Inte vågade jag fråga någon vilken spårvagn jag skulle ta heller.
Ringde därför Fredrik, men han svara inte så jag ringde då Nikita och han hjälpte mig. Sen var jag hemma i majorna.

Nu när jag kom hem ser jag att min man fixat köksbord!! Äntligen kan vi sitta i köket och äta..

När mannen nu är på träning så har jag städat, kopplat ihop en lampa, skruvit ner en gardinstång och skruvit upp den nya gardinstången och fixat ännu en lampa.




Eftersom det är jag som är den händiga i "familjen" så har jag skruvat, slått och stått i.
Nu saknas bara en gardin. Tips tack!!



Efter att först ha förstört duschstången lyckades jag till slut få upp den.



Denna lampa fick vi i inflyttningspresent av Nikita.
Det är nog meningen att lampan ska vara fastskruvad på något sätt i taket, men eftersom jag inte har så många verktyg hemma fick jag improvisera och tog en plastgrej och gjorde till en hängare som den nu hänger i. Rör man lampan så vinglar den till. Men den är uppe iaf! Vänta bara tills jag skaffat hammare, spik och stege.



Här ser ni vår nya matta och vårt nya soffbord från ikea! Soffan köpte vi på EM förra sommaren.



Mitt smyckesträd (från åhléns) jag fått av mannen och vårt inte så fina fönsterbräda. & så dagiset där ute.

Ja nu ser ni lite hur vi bor iaf. Vi är ännu inte helt klara, ska ännu köpa en megastor tavla och ha över soffan och sätta upp gardinstången i fönstret i sovrummet så man slipper sätta upp det svarta överkastet varje natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0