Mitt underbara år

Januari
Var på ön i ytterligare två dagar innan jag flög tillbaka till Norge ensam. Jobbade gärnet på ica gourmet vid akerbrygge.

 

Februari
Åkte till sthlm och bodde hos min moster ett par dagar innan jag begav mig hem till ön. Hade mysiga middagar hemma på landet och åt även brunch på visby hotell innan jag skulle flyga med tjejerna till asien.
Flög till Thailand den 16e och vi åkte först till Bangkok och shoppade och så åkte vi till sirocco och njöt över utsikten över hela staden. Sedan begav vi oss till koh samet där vi solade badade, festade, åt, gick genom djunglar och klättrade i berg.
Efter koh samet åkte vi till Koh tao där vi fick vårt "hem" och jag träffade även min blivande pojkvän och sambo. Vi åkte även moppe med thailändare och fick många nya vänner.


  




Mars

Efter koh tao åkte vi till ön koh phangang och festande gärnet på the full moon party och jag träffade även Fredrik där och vi bestämde att vi skulle ses när vi kom hem till Sverige igen. När vi varit på koh phangang i tre dagar åkte vi tillbaka till vårt koh tao och njöt de sista dagarna i Thailand med våra nya vänner.
Innan vi åkte ifrån Thailand så bodde vi en sista natt i Bangkok och tog sedan flyget till Vietnam. Väl i Vietnam bodde vi vid mui ne beach och tog det ritkigt lugnt i två veckor. Men jag lyckades bränna sönder mitt ansikte och såg ut som om jag varit med i andra världskriget.
 Ella och Nina åkte hem till Sverige efter en vecka i Vietnam så jag och Emelie var nu två ensamma blondiner ute i vida världen.
Det blev mycket vänd tia och chokladmousse den sista veckan i Vietnam innan vi tog flyget till Bali. Emelie fyllde även 20 år så jag bjöd på en födelsedagssång på flygplatsen med min ljuva stämma.

När vi om fram till Bali sov vi väldigt mycket eftersom vi varit vakna i mer än ett dygn. Vi bodde vid Kuta beach vid poppis 2(?) på hotell new arena och hade det riktigt bra!
Vi festade på bland annat Bountys, Paddys och Sky bar och hade det ritkigt härligt! Många efterfester blev det på alla möjliga hotell, bland annat ett av de finaste på Bali.








A
pril
Vi var fortfarande på Bali men resan närmade sig nu sitt slut och skulle åka hem den 10e. Innan vi åkte hem så testade vi på att surfa men det gick sådär..
När vi kom fram till Sverige och Arlanda hade våren börjat komma i vårt kära hemland och det kändes riktigt härligt! efter lite shopping i storstaden så gick vi till t-centralen och skulle nu åka hem.
Väl på t-centralen var jag riktigt nervös.. Fredrik hade nämligen åkt från göteborg och skulle åka med mig hem till Gotland. När han väl kom så sken jag upp som en sol och han likaså, och allt kändes riktigt bra!

När vi kom hem till Gotland hade mina föräldrar fest hemma på landet så Fredrik hade en del folk att presentera sig för, haha.
Under tiden Fredrik var hos mig på ön så hann vi med en fest hos Olivia, åka ut till min stuga vid björkhaga, bli tillsammans (den 14e) och bara njuta av varandra inann han skulle åka hem till sitt göteborg igen.
Jag åkte till Fredirk rätt fort efter att han åkt hem och vi bestämde oss för att se om Fredrik kunde få jobb på Gotland så att han kunde bo hos mig på sommaren, vilket han också fick!




Maj
Jag jobbade en del på pjäsen och hjälpte pappa en del ute i åkern, det ni! Var hos Fredrik i göteborg igen och jag fick då förfrågan om att börja på MQ, vilket jag tackade ja till och började jobba där nästan med en gång. Sa då upp mig på pjäsen.
Annars hände inte särskilt mycket i maj förutom att min underbaring till syster fyllde 18.



Juni
Fredrik flyttade hit och vi fick en lägenhet vid signalen som jag verkligen avskydde.
Vi firade midsommar ihop och jag jobbade rätt intensivt på mq. Jag och Fredrik åkte även ner till Hoburgen och åt middag.



Juli
Jag och Fredrik jobbade hela tiden, men när hans föräldrar var här på besök så åkte vi till fårö och så åt vi middag hemma på landet. Jag hann även med att gå ut och dansa med tjejerna.
Malin, Annie, Amanda, Fredrik, EMil och jag var och så på Håkan hellström på wisby strand.


Augusti
Minns nästan ingenting från Augsti men jag jobbade en del och Fredrik åkte hem ett par dagar till göteborg.
Jag åkte på weekend i sthlm med familjen.



September
Jag fyllde 20. Fredrik tog körkort!
Åkte gocart med tjejerna.




Oktober
Jag och Fredrik åkte till Gran canaria i elva dagar och hade en riktigt härlig semester!



November
Fredrik fyllde 23.
Var på hamnplan med jobbet, det var nämligen strövet fest.
Våra grannar var mysko. 

December
Vi flyttade till innerstan och Fredrik åkte hem till göteborg för att fira jul. Min julafton spenderades tillsammans med familjen och släkten.
På juldagen satt jag ensam hemma men på annandagen blev det lite dans med tjejerna.
Nyårsafton spenderades med familjen och älsklingen på dagen men på kvällen var jag, Emelie och Nina vid tygmästargatan och firade med ca 30 andra härliga människor.

Så detta år, var jag i Norge, Thailand, Vietnam, Indonesien, Spanien, blev tillsammans med Fredrik, blev sambo, och hade ett riktigt härligt år med mina närmaste. Det kunde inte ha blivit bättre.



Jag och Fredrik på nyårsafton. Fredrik ville egentligen inte vara med för att han inte fixat håret men jag tycker att han är söt i alla fall.

Hoppas att ni också haft ett ritkigt bra år och att det här året kommer bli lika bra om inte bättre!

Ps. Grymt av er som orkar läsa allt..Ds


Kommentarer
Postat av: Anonym

Finaste paret

2010-01-02 @ 02:41:00
Postat av: Louise

Haha, du gjorde inget alls i oktober eller? ;)

Eller har ditt år bara 11 månader? :) pussgurka

2010-01-02 @ 11:09:24
Postat av: Emelie

Vilket härligt år vi haft babe, hoppas nästa blir lika bra, men det här är ta mej fan svårslaget!

2010-01-02 @ 17:31:51
Postat av: Anonym

Jag orka läsa!! Ses snart babe! Puss/Ella

2010-01-14 @ 13:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0