Idag är vi inga krigare

Hallåå alla. Jag är inte mig själv idag. Gårdagen har satt sina spår, djupa spår. Jippie. Jag har lyckats förstört mina lacoste skor genom att fastna med snöret i cykeln så den drogs sönder. Jippie. Sömnbrist. Jippie. Att sova fyra timmar innan ett personalmöte är inget att rekomendera men det gick. Cykelturen gjorde susen.

Men tillbaka till gårdagen som spenderades på allra bästa sätt.
Jobb till stängning med Fanny, hem till lägeheten där Malin och Annie redan var och dom hade redan grillat så det var bara att sätta sig vid ett uppdukat bord på uteplatsen. Trots isande kyla, är det inte juni snart?
Vinflaskorna dök upp och dracks upp, det spelades kort, det skrattades, grannarna kom förbi och småpratade, fick låna vinöppnare av en av grannarna, lyssnade på musik. En bra kväll helt enkelt!

När vinflaskorna började sina mot sitt slut begav vi oss ner innanför murarna för att fortsätta kvällen på Wallers invigning. Wallers var fullt av folk, och vi fick drinkbiljetter så det hette duga. Eller drinkbiljetter, 1 cider 1 öl och 1 drink på samma biljett. Drinken skippade vi. Det var mer än väl.

Efter det blev det innegården där vi dansade tills det stängde.

Klockan 4 anlände jag hem till min lägenhet och började laga mat. Koka pasta och värma på köttfärssås, den ultimata fyllematen? Nja, men hungrig var man.
Mannen kom hem straxt efter mig och vi åt mat. Sen somnade jag gott i hans famn.

Men att vakna 07.50 och ser att solen tränger sig fram är inte ok.

När mannen åt frukost låg jag i sängen och åt chips. Nyttiga Linda. Beach 10 kan jag fetglömma.

Nu ska jag lägga mig i sängen och sova en timme eller två för sen ska vi fira vår gammelfarmor Gudrun som fyller 90 år idag. Det ni!  90 år är mycket. Undrar hur jag ser ut när jag är 90 år?


ZZZZZZZZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0