Ups, lite lång(tråkig) läsning

Gotland var u-n-d-e-r-b-a-r-t! Jag tog flyget hem i söndagskväll och inte en endaste visste att jag skulle komma till ön förutom A&A. När jag väl kom till flygplatsen ringde jag Malin och sa att hon skulle hämta mig på flygplatsen. Det var en mycket chockad lillasyster i telefonen kan jag lova.
När jag kom hem hade familjen gått och lagt sig så jag gick in mammas o pappas rum och frågade om dom var vakna, vilket dom var, och så tände dom lyset. Två trötta, chockade och glada föräldrar fick jag krama om.

Orkar inte skriva något bra, men äh jag kör bara!

Måndagen spenderades på stan med Malin och familjen och en mysig middag på kvällen.

På tisdagen åkte jag och Malin till klintehamn för att överraska mormor, morfar och gammelfarmar Ann. Alltså fika gånger två och vi hade det mycket mysigt.

Onsdagen spenderades på jordgubbsåkern. Jag och Malin gick och rensade ogräs vid jordgubbarna, gissa om man hade träningsvärk dagen efter? Åhjaa.
Efter fikat ute i trädgården så var det så varmt så jag och Malin somnade. Sen hoppade vi lite studsmatta och sen vart vi helt slut. På kvällen åkte jag och Malion in till stan för att sova i hennes lägenhet.

På torsdagen tog vi sovmorgon innan jag åkte hem och bakade två pajer inför födelsedagsfikat jag hade på kvällen för släkten. Fick en massa fina grejer! Parfym escada magnetism, pengar, kosta boda glas, värmseskydd till håret och så.

På fredagmorgon så kom familjen in vid halv 7 och sjöng för mig. Jag fick höstjacka, hudlotion och spray från body shop eller store? Glömmer alltid vad det heter.. Flygbiljetter tur&retur då när jag var hemma och till jul, sjukt bra! Tröja, trosor, puder osv.
Vid lunch kom Louise hem till mig, älskade underbara Lousie. Fick en söt blomma av min fina! När vi skulle säga hejdå stod vi på gården och kramades, men helt plötsligt började vi gråta båda två när vi började prata om hur mycket vi va med varandra när vi var yngre, haha.
På kvällen åkte jag in till stan och åt middag med Emelie och så såg vi idol. Fick fina underkläder av min Em!

Lördagen spenderades på Klintemarkanad. Det blev bakad potatis och fika hos farmor Ann men inget karusellåkande..
Efter det åkte mamma o pappa ut med os till Silte som ligger lååångt ner på ön. Där red vi på islandshästar det var kul även om jag satt som en studsboll i en timme och alla skrattade åt mig. Skavsåren ska vi inte ens tala om, och inte träningsvärken heller, och inte blåmärkena heller för den delen. Jag lovar att min häst egentligen var en vanlig häst med tanke på mitt studsande.. Men det var mysigt när dom gick sakta och inte tölta eller vad dom nu kallade det..
Efter en ridtur i skogen åkte vi in till stan för att se på ibk och dom vann mot uppsala!
Kvällen/natten spenderades hos Malin och sen otippat nog på etage hela natten. Men när allt stängt så fick vi skjuts hem av Adam.



Söndagen var en trött dag. Vi åt pommes och bea till frukost, det ni. På eftermiddagen kom Ella&Emelie hem till mig en stund. Fick en rakapparat av Ella.
På kvällen blev det middag med hela familjen och Emil. En grym sista kväll på ön.

Nu består mitt liv enbart av attt jobba, äta, sova. Men jag klagar inte! Pengar måste jag ju ha och jag jobbar på bästa MQ.

Men att jag blivit senil är en helt annan sak. Glömmer allt som Fredrik gör på dagarna. Typ som idag när jag vaknade så var Fredrik inte där och då fick jag panik och fick för mig att han blivit mördad i hisningen även fast han bara var i skolan. Sen funderade jag på vad han skulle göra ikväll och gick och tänkte på det i en timme typ, och DÅ slog det mig att var på hans nya jobb och kollade..

Nu måste jag dessutom ta tag i träningen igen, det här är katastofalt dåligt. Har inte tränat på snart två veckor! Har säkert gått upp massa nu från när jag var hemma och är i kass form igen. Men jag orkar inte gå upp vid typ 6-7 på morgonen för att åka och gymma innan jobbet. & eftersom jag slutar 19.15 varje kväll så hinner jag inte gymma efter heller, plus att jag är vrålhungrig efter varje arbetsdag. Näe, jag måste ta o lösa det här nu.

Grymt läst. Tja



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0