Allt eller inget

Det är det som gällde. Gäller. Med andra ord så var det all in i lördags. Omg vilken utgång vi körde. Festen började i en fin 2a hos Kristian & Bea med en massa andra härliga människor.

Men ni vet hur det är. Ny. Känner ingen. Ensam. Fuck vad jag tyckte att det kändes jobbigt när jag kom dit. Tur att min sociala nuna tog tag i saken och att folket där var härliga och trevliga.

Hade enbart laddat upp med 3 cider för att jag skulle ju jobba dagen efter. Men det blev rött till maten, sen ett till glas rött, ciderna dracks upp, captain morgan och cola, 3 shottar mintu på det. Hur i helvete kan man ens sälja mintu på bolaget? Får kväljningar när jag tänker på det.

Som om inte det var nog blev det några jäger för att en av grabbarna ska bli pappa. "Linda du måste ju shotta för att fira att jag ska bli pappa!"

Sagt och gjort.

Alkoholiserade och härliga vid 12-slaget tog vi taxi in till stan.

Park lane var det bra tryck på. Dansade till alla nya hits och även gamla såklart. Kände inte igen en låt vilket var ofattbart för några men det blir väl så när man inte varit ute sen nyår (men det räknas inte och inte juldagen heller så i början av dec någon gång).
Eftersom Bea fyllde år skulle vi ju shotta för det också, sen några drinkar på det.

Därefter dök champagnen fram.

Antar att ni är sugna på att höra hur min arbetsdag dagen efter var? Det kommer.
Förträngde arbetsdagen och fortsatte skålandes med tjejerna och dansade som aldrig förr.

04.30 kände jag att nu är det dags för hemgång. Jag och F somnade någon gång där vid 5 halv 6.
Kollade att jag ställt alarmet 5 ggr för att vara på den säkra sidan. 10.00 skulle den ringa, och 11.30 skulle jag börja. Jag är väldigt noga med att sköta jobbet och vara 15-20 min i tid.

11.10 vaknar jag av mig själv ser att mobilen fått för sig att inte ringa på helgen, tack men på riktigt?

Springer upp, kastar på mig något, på med lite mascara får lite även på kinden, springer till spårvagnen. & look absolutely fantastic..

11.35 är jag framme och killen som ska lämna varorna är redan där. Skäms så in i och ber om ursäkt. Men han var snäll. Han ringde även mig sen och frågade "Min chef kommer undra varför jag blev sen till dom andra, ska jag hitta på något?". Haha söt, men ja sa att han kunde säga sanningen.
Men ni ska bara veta hur mycket vi sålde, och jag mådde riktigt bra på jobbet. Att det slog om helt när jag kom hem är en annan saga.

Idag har jag och mannen fortfarande inte känt oss helt hela. Men det blev storstädning av lägenheten och så har vi åkt och storhandlat. Att bära påsar för 1600 kronor är bra armträning. Ett tips även om man blir någon tusing fattigare.

Tänk vad bra man hade det när man bodde hemma.




För att ni alla inte ska tro att jag är någon alkoholiserad (tänkte skriva tonåring här) 21-åring så kan jag säga att jag hade kontroll, kunde stå, gjorde inte bort mig, men var bara sjukt härlig och hade en fantastisk rolig kväll. & med detta tackar jag för mig.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0