Friday style

Min kropp blev 90 år på några minuter efter stängning. Kan inte mitt trötta jag försvinna? Känner mig lagom rolig, trevlig och social som åker hem. Hem för att spendera ytterligare en fredagskväll alone. Men det har blivit lite av min grej.

Komma hem, se in i kylskåpet som är fullt. Vill ändå inte ha något. Fantasilös är vad jag är. Orkar inte ta upp något ur frysen och laga. Käkar ett litet paket keso till kvällsmat och hänger i soffan framför let´s dance som en annan svensson.
Jag känner mig lite smått som en ungkarl. Fast kanske att jag skulle byta ut keson mot en billys pizza och bubbelvattnet mot en kall öl. Men nej vi kör min vanliga fredags-style.

Känner mig lite smått ocharmig men vad gör det när det inte finns någon i vår enkla lya att tråka ut? Precis.

I morgon är det lördag och då byter jag ut mitt ocharmiga jag mot en partyglad tjej. Jag ska dansa tills klackarna bränner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0